Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BEHZAT ÇİMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu derste enstrümental analiz teknikleri vurgulanacaktır. Ders hafta üç defa ellişer dakikalık seanslar şeklindedir. Derslerde, interaktif eğitim teknikleri ve çeşitli görsel-işitsel materyaller kullanılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, biyokimya laboratuvarında enstrümental analiz tekniklerini öğrencilere öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derse sadece lisansüstü öğrenciler kabul edilebilir.
|
1- |
Spektrofotometri, fotometrik analiz, renk ve colorimetreler.
|
2- |
Fluorimetri, fluoresans
|
3- |
Enzimoloji, sınıflandırma, kataliz, enzim birimleri, kinetik, izoenzimlerinin tanı kullanımı, plazmada alkalen fosfatazın fluorimetrik olarak belirlenmesi
|
4- |
Atomik emisyon ve absorbsiyon, alev emisyon teknikleri, atomik absorpsiyon teknikleri.
|
5- |
İyon seçici elektrotlar, iyon seçici elektrodların prensipleri, camsı iyon seçici membranlar, PVC iyon seçici membranlar, kliniksel sodyum ve potasyum iyon seçici elektrot analizörleri, idrar pH tayini, serum veya plazma sodyum ve potasyum tayini.
|
6- |
ARA SINAV
|
7- |
Kromatografi, genel ilkeleri, türleri ve kromatografi teknikleri: adsorpsiyon, afinite, partisyon, sterik eksklüzyon, iyon değişimi.
|
8- |
Ince tabaka kromatografisi ve ekstraksiyon teknikleri
|
9- |
Gaz kromatografisi
|
10- |
HPLC
|
11- |
Elektroforez,, kapiller elektroforez, idrar amino asitlerinin yüksek voltaj elektroforezi, serum ya da plazma proteinlerinin agaroz jel elektroforezi, serum ya da plazma selüloz asetat elektroforezi, idrar, protein SDS-PAGE.
|
12- |
İmmunolojik ve radyoizotop teknikleri
|
13- |
Genel laboratuvar teknikleri
|
14- |
İlgili makale sunumları
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
biyokimya laboratuvarında enstrümental analiz tekniklerini öğrencilere öğretmektir.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
John S Varcoe. Clinical Biochemistry: Techniques and Instrümentation. World Scientific Publishing Co. 2001.
Emil J Slowinski, Wayne C. Wolsey, Robert C Rossi. Chemical Principles in the Laboratory. Tenth Edition. Books/Cole.USA.2009.
Postma, J. M. Roberts, J. L. Hollenberg, J. L. Chemistry in the Laboratory. Fifth Edition. W. H. Freeman and Company, New York, 2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|