Giriş | English

Lisans > Diş Hekimliği Fakültesi > Diş Hekimliği > PERİODONTOLOJİ KLİNİK UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PERİODONTOLOJİ KLİNİK UYGULAMA Birinci düzey ST517 ÖKD Zorunlu 10 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bir önceki yıl eğitimini tamamlamış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İNCİ DEVRİM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM ABDULKADİR GÜRGAN DOÇ.DR. B.ARZU ALKAN DOÇ.DR SERVET KESİM YRD. DOÇ. DR İNCİ DEVRİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı TÜM ASİSTANLAR
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokuları ve bunların hastalıklarının sebepleri, teşhisleri ve temel tedavi prensipleri doğrultusunda öğretilen cerrahi olmayan periodontal tedavinin birebir hasta başında uygulatılmasının öğretilmesi.
Dersin tanımı Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokuları ve bunların hastalıklarının sebepleri, teşhisleri ve temel tedavi prensipleri doğrultusunda cerrahi olmayan periodontal tedaviyi birebir hasta başında uygulatılması.

Dersin içeriği
1- Klinikte hasta başı eğitiminde, periodontal hastalığa karşı koruyucu yaklaşımların uygulatılması
2- Klinikte hasta başı eğitiminde, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının tanımlanması ve katagorize edilmeleri öğretilir.
3- Klinikte hasta başı eğitiminde, dişeti hastalıklarının teşhis edilmesi ve tedavi planlaması öğretilir
4- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
5- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
6- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
7- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
8- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
9- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
10- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
11- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
12- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
13- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
14- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
15- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
16- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
17- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
18- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
19- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
20- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının makroskobik yapısını, fizyoloji ve biyolojisini tanımlar.
2- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının esas ve yardımcı sebep ve etkenlerini tanımlar.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının patogenezini tanımlar.
4- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarını tanımlar ve katagorize eder.
5- Sistemik durum/hastalıklar ile periodontal hastalıklar arasındaki ilişkileri yorumlar.
6- Destekleyici ve idame tedavisini tasarlar
7- Periodontal tedavi planı yapar.
8- Cerrahi olmayan periodontal tedavi yaklaşımlarını uygular.
9- Periodontal hastalığa karşı koruyucu yaklaşımları uygular
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ağız, çene ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve fonksiyonlarını, yaşam döngüsünü ve büyümenin etkilerini açıklar
2- Ağız çene ve diş sağlığının temel ve önemli belirleyicilerini, birey ve toplum için risk faktörlerini bilir, insan ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki etkileşimi değerlendirir.
3- Ağız,çene ve diş hastalıklarının nedenlerini, bu hastalıklara neden olabilecek sistemik hastalıklarla, çeşitli sistemik hastalıklara neden olabilecek ağız ve diş hastalıklarının organizmayı etkileme yollarını, hastalıklarda ortaya çıkan vücut ve ağız yapı ve fonksiyonlarındaki bozuklukları ve yol açtığı bulguları kavrar.
4- Ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımlara sahiptir.
5- Güvenli bir çalışma ortamı sağlar ve çalışma ekibinin diğer üyeleriyle sağlık, güvenlik ve klinik risk yönetimi ile ilgili çalışmalar yapar. Verimliliği daha da arttırmak için çalışma pozisyonları, görsel algılama, alet tutuşu, malzeme kullanımı, stres ve mental durumlarla başa çıkar ve çapraz enfeksiyon kontrolü yapar.
6- Hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental öykü (anamnez) alır, diş, dişeti oral mukoza ve çene eklemi bölgesinin muayenesini yapar.
7- Ağız, çene ve diş sağlık sorunlarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alarak temel tanısal testleri ve girişimleri uygular.
8- Anamnez, fizik muayene ve tanısal test sonuçları, işlevsel değerlendirme ve klinik akıl yürütme becerisini kullanarak klinik tanı koyar.
9- Hastanın da katılımını sağlayarak tedavi ve takip planı oluşturur ve tedavilerini uygular, gerekli durumlarda ilgili uzmana sevk eder.
10- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutar, hasta bilgilerini (epikriz, rapor vb.) hazırlar ve sunar.
11- Hastanın tanı, tedavi ve takip sürecinde kanıta dayalı ve hasta merkezli tedavi prensiplerini uygular.
12- Yaşamı doğrudan tehdit eden durumları tanır, tıbbi acil durumları yönetir ve yönlendirir.
13- Birey, aile ve toplumun ağız, çene ve diş hastalıklarının tanı, tedavi, önleme ve rehabilitasyon ilkeleri ile toplumda sık görülen ağız ve diş hastalıklarının yaygınlığı ve bunlara karşı koruyucu hekimliğe yönelik yaklaşımları uygular.
14- Diş hekimliği uygulamalarında sorumluluk alır; meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile etkili ekip çalışması yapar ve ilgili sektörlerle işbirliği içinde çalışır.
15- Mezun diş hekimi kütüphane ve diğer veri tabanlarından gerekli bilgilere ulaşabilir, ve bu bilgileri yorumlayabilme, bilimsel ve etkili olarak kullanabilme ve sunum konusunda yeterli olmalıdır.
16- Bilimsel ve teknolojik gelişmelere, mesleki uygulamalardaki değişimlere ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak sürekli kendini geliştirir.
17- Birey ve toplum düzeyinde ağız, çene ve hastalıklarını önlemek ve sağlığını geliştirmek amacıyla diğer sağlık personeli ve sağlık kurumları ile işbirliği yapar.
18- Eğitim becerilerini kullanarak hasta ve hasta yakınları, toplum, diş hekimi dışı sağlık personeline eğitim ve danışmanlık verir.
19- Diş hekimliği uygulamalarında etik ilkeler doğrultusunda hareket eder, etik ikilemleri tanır ve çözümünde etik akıl yürütme prensiplerini uygular.
20- Mevcut yasal düzenlemelere uygun, diş hekimi sorumluluğunu bilerek, hasta ve diş hekimi haklarını gözeterek
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 4 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 4 1 4
Ara sınavlar 4 1 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar