Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > PERİODONTOLOJİ KLİNİK UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PERİODONTOLOJİ KLİNİK UYGULAMA Üçüncü düzey ST517 ÖKD 10 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bir önceki yıl eğitimini tamamlamış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İNCİ DEVRİM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM ABDULKADİR GÜRGAN DOÇ.DR. B.ARZU ALKAN DOÇ.DR SERVET KESİM YRD. DOÇ. DR İNCİ DEVRİM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı TÜM ASİSTANLAR
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokuları ve bunların hastalıklarının sebepleri, teşhisleri ve temel tedavi prensipleri doğrultusunda öğretilen cerrahi olmayan periodontal tedavinin birebir hasta başında uygulatılmasının öğretilmesi.
Dersin tanımı Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokuları ve bunların hastalıklarının sebepleri, teşhisleri ve temel tedavi prensipleri doğrultusunda cerrahi olmayan periodontal tedaviyi birebir hasta başında uygulatılması.

Dersin içeriği
1- Klinikte hasta başı eğitiminde, periodontal hastalığa karşı koruyucu yaklaşımların uygulatılması
2- Klinikte hasta başı eğitiminde, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının tanımlanması ve katagorize edilmeleri öğretilir.
3- Klinikte hasta başı eğitiminde, dişeti hastalıklarının teşhis edilmesi ve tedavi planlaması öğretilir
4- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
5- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
6- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
7- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
8- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
9- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
10- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
11- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
12- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
13- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
14- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
15- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
16- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
17- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
18- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
19- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.
20- Klinikte hasta başı eğitiminde,cerrahi olmayan periodontal tedavi uygulatılır.

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının makroskobik yapısını, fizyoloji ve biyolojisini tanımlar.
2- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının esas ve yardımcı sebep ve etkenlerini tanımlar.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının patogenezini tanımlar.
4- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarını tanımlar ve katagorize eder.
5- Sistemik durum/hastalıklar ile periodontal hastalıklar arasındaki ilişkileri yorumlar.
6- Destekleyici ve idame tedavisini tasarlar
7- Periodontal tedavi planı yapar.
8- Cerrahi olmayan periodontal tedavi yaklaşımlarını uygular.
9- Periodontal hastalığa karşı koruyucu yaklaşımları uygular
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 4 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 4 1 4
Ara sınavlar 4 1 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar