Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > SPOR YARALANMALARI VE REHABİLİTASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR YARALANMALARI VE REHABİLİTASYON Birinci düzey BSA 206 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KERİMHAN KAYNAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KERİMHAN KAYNAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, sözlü anlatım, sunum, soru-cevap
Dersin amacı Spor yaralanmalarını, tedavi yaklaşımlarını ve korunma yöntemlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sporcu yaralanmalarında tedavi yöntemleri ve önlemler

Dersin içeriği
1- Ayak bileği yaralanmaları
2- Diz yaralanmaları
3- Omuz yaralanmaları
4- Dirsek ve el bileği yaralanmaları
5- Rehabilitasyon prensipleri 1
6- Rehabilitasyon prensipleri 2
7- Alt bacak ağrıları
8- Spor öncesi değerlendirme
9- Spor öncesi değerlendirme
10- Değişik ortamlarda egzersiz
11- Spor yaralanmalarından korunma
12- Kadın sporcu üçlemesi
13- Bel ve kalça yaralanmaları
14- Kafa travmaları
15- Final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Spor yaralanmalarının çeşitlerini bilir.
2- Spor yaralanmalarını önlemek için alınacak önlemleri bilir.
3- Sporcu sakatlanması ve rehabilitasyonu bilir.
4- Spor öncesi değerlendirme yöntemlerini bilir.
5- sakatlıkları tetikleyen unsurları ve önlemlerini bilir
6- Soğuk tedavi yöntemlerini ve prensiplerini bilir
7- Spor sakatlıklarını önlemede antrenmanın önemini bilir
8- Kadın sporcuların durumunu bilir.
9- Kafa travmalarını kavrar.
10- İlk yardım yapar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 3 4 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar