Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (cum.ü.ort.yl.) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey EGF 500 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURCAN DURSUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PPROF. DR. Nurcan Dursun
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik, kaynak tarama, seminer hazırlığı ve sunumu
Dersin amacı Derste, seminer hazırlığı ile ilgili temel bilgileri öğrenciye aktarmak, bir seminer hazırlığı ve sunumu için yardımcı olmak amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Literatür taraması, kaynaklara erişim, tablo ve şekil hazırlanması ve ilgili konular uygulamalı olarak anlatılacaktır. Her öğrenciden seminer hazırlayıp sunması istenecektir.

Dersin içeriği
1- Giriş:Seminerle ilgili temel bilgiler, içerik
2- Seminer konusu seçimi
3- Kaynak tarama yöntemleri
4- Seminer konusunda literatür taraması
5- Seminer konusunda literatür taraması, bilgilerin incelenmesi
6- Seminer konusunda literatür taraması, bilgilerin düzenlenmesi
7- Seminer hazırlığı ve sunumunda dikkat edilmesi gereken kurallar
8- Sunum teknikleri
9- Soruların yanıtlanmasında dikkat edilecek noktalar
10- Örnek seminere katılım (dinleyici)
11- Öğrencinin seminer vermesi
12- Öğrencinin seminer vermesi
13- Öğrencinin seminer vermesi
14- Öğrencinin seminer vermesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kaynak taramasının nasıl yapılacağını öğrenir.
2- Sunumda bilgilerin nasıl bir düzende aktarılacağını öğrenir.
3- İyi bir sunum için ipuçlarını öğrenir.
4- Bulguların tablo ve şekil olarak özetlenmesini anlar, uygular.
5- Bilimsel konularda sunum yapmayı öğrenir.
6- Tez için ön çalışmanın nasıl yapılacağını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     129
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Day RA (2000) Bilimsel bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay 4. Basım, TÜBİTAK yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar