Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Güney Asya Çalişmalari (y.l) > KAMUOYU ARAŞTIRMALARI VE SPSS UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMUOYU ARAŞTIRMALARI VE SPSS UYGULAMALARI İkinci düzey HİT 533 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA KOÇOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR.MUSTAFA KOÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilere bilimsel kamuoyu araştırmalarının hangi aşamalardan oluştuğunu ve konu seçiminden verilerin analizine kadar bir araştırmanın nasıl hazırlanması gerektiğini öğretmektir.
Dersin tanımı Kamuoyu araştırmaları ve SPSS uygulamaları dersi kamuoyu araştırmalarında araştırma konusunun seçimi, amaçların belirlenmesi, yöntem seçimi, veri toplama gerekli evren ve örneklemin seçimi, verilerin SPSS programına girilerek analiz edilmesi ve bulguların yorumlanması konularının işlendiği bir derstir

Dersin içeriği
1- Tanımlar, Kamuoyu araştırmalarında konu ve yöntem seçimi.
2- Kamuoyu araştırmalarında Evren ve Örneklem seçimi
3- Veri kavramı ve veri toplama teknikleri
4- Veri analizinde kullanılacak istatistiksel tekniğin seçimi
5- SPSS programının kurulumu ve genel olarak incelenmesi
6- Anket çalışmalarında kodlama ve SPSS programına veri girişi ve veri tanımlamaları
7- Frekans analizi
8- Frekans tablolarının yorumlanması
9- Çapraz tablo analizi
10- Tabloların yorumlanması
11- Grafiklerin çizilmesi
12- Ki kare analizi ve yorumlanması
13- Basit Korelasyon analizi ve yorumlanması
14- Basit Korelasyon analizi ve yorumlanması
15- Güvenirlilik testi ve yorumlanması. Genel Tekrar
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma sürecini öğrenmek
2- Araştırma nüfusu, örneklemi, gibi kavramları öğrenmek
3- SPSS programını kurabilmek
4- SPSS programına veri girebilmek
5- Frekans analizini yapmak
6- Frekans analizi tablolarını yorumlamak
7- T testini yapabilmek
8- T testi tablolarını yorumlamak
9- Ki kare analizini yapmak ve yorumlamak
10- Başlangıç düzeyinde rapor hazırlamak

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 3 5 15
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ural, Ayhan ve Kılıç, İbrahim (2006). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Detay.
Yardımcı Kaynaklar Büyüköztürk, Şener (2004). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi. Ankara: Pegema.

Ders ile ilgili dosyalar