Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAYIR MERA AMENAJMANI |
Birinci düzey |
TAB 405 |
Zorunlu |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MAHMUT KAPLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Doğal bitki örtülerinden çayır ve meraların fonksiyonları, sürdürülebilir kullanımı ve hayvansal üretim açsından önemini izah etmek
|
Dersin tanımı
|
Meraların hayvancılık açısından önemi, mera bitki örtülerinin oluşmasında etkili olan çevre faktörlerinin izahı, mera bitkilerinin gelişmesinin fizyolojik esasları, bitki-hayvan ilişkilerinin açıklanması ve bu doğal yem kaynaklarının kullanılmasında sürdürülebilirliğin önemini izah etmek.
|
1- |
Çayır ve mera bitki örtülerinin tanımlanması ve önemi Uygulama: Mera yönetiminin temel esasları ve bitki örtüsünün oluşumu
|
2- |
Dünyada ve ülkemizde mera varlığı, çayır ve meraların sınıflandırılması Uygulama: Mera bitki örtülerinin özellikleri
|
3- |
Mera bitkilerinin gelişmesinin fizyolojik esasları Uygulama: Vejetasyon etüt metotları I
|
4- |
Mera bitkilerinde büyüme, gelişme ve otlatma ilişkileri Uygulama: Vejetasyon etüt metotları II
|
5- |
Mera bitki örtülerinin ekolojik Özellikleri Uygulama: vejetasyon etütlerinden elde edilen verilerin değerlendirilmesi I
|
6- |
Mera bitki örtülerinin oluşması Uygulama: vejetasyon etütlerinden elde edilen verilerin değerlendirilmesi II
|
7- |
Otlatma yönetimi ve otlatma kapasitesi Uygulama: Mera Kesimlerinin tanımlanması
|
8- |
Otlatma mevsimi Uygulama: Mera durum sınıflaması I
|
9- |
Üniform otlatma Uygulama: Mera durum sınıflaması II
|
10- |
Otlatılacak hayvan cinsinin seçimi Uygulama: merada üretimin tespiti
|
11- |
Otlatma sistemleri I Uygulama: Otlatma kapasitesi tespiti I
|
12- |
Otlatma sistemleri II Uygulama: Otlatma Kapasitesi tespiti II
|
13- |
Çayır yönetiminin genel esasları Uygulama: otlatma kapasitesi tespiti III
|
14- |
Çayır hasadı, ot kurutma ve depolama Uygulama: Yıl sonu sınavı
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dersi alan öğrenci; Meraların hayvansal üretimdeki rolünü kavrar
|
2- |
Ektansif hayvancılığın temel kaba yem kaynağının önemi hakkında temel bilgilere sahip olabilir
|
3- |
Doğal bitki örtülerinin oluşumunda etkili olan faktörler hakkında temel bilgilere sahip olabilir
|
4- |
Meraların etkin ve ekonomik kullanımı için otlatma yönetimi planlaması yapabilir
|
5- |
Çayır bitki örtülerinin oluşumu, üretilen otun değerlendirilmesi ve sürdürülebilir kullanımı konusunda yeterli bilgi donanımına sahip olabilir
|
6- |
Yıllık yem planlaması yapabilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
40
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Altın, M., A. Gökkuş ve A. Koç, 2011. Çayır ve Mera Yönetimi I ve II, T.C. Tarım Bak. Yay.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Holochek, J. l:, R.D. Pieper and C.H. Herbel, 2004. Range Management Principles and Practices. Prentice Hall Publ.
|
Ders ile ilgili dosyalar
|
|
İndir
| | https://avesis.erciyes.edu.tr/mahmutk/dokumanlar |
|
İndir
| | https://avesis.erciyes.edu.tr/mahmutk/dokumanlar |
|
|