Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Halkla İlişkiler ve Tanitim Tzs.y.l.i.ö. > HALKLA İLİŞKİLERDE DİJİTAL UYGULAMALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKLA İLİŞKİLERDE DİJİTAL UYGULAMALAR İkinci düzey Hİ 540 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA AKDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA AKDAĞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Halkla ilişkilerde uygulama alanına ilişkin teorik ve pratik kavrayış kazanılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Öğrenciler, halkla ilişkiler kampanyalarında teoriyi nasıl kullanacaklarını öğrenecekleri bir derstir.

Dersin içeriği
1- Halkla ilişkilerde stratejik planlama
2- Halkla ilişkilerde stratejik planlama ve uygulama
3- Halkla ilişkilerde uygulama alanları
4- Kurumsal halkla ilişkiler
5- Kurumsal halkla ilişkiler
6- Finansal halkla ilişkiler
7- Kurumsal halkla ilişkiler
8- Vize Sınavı
9- Politik halkla ilişkiler
10- Politik halkla ilişkiler
11- Müşteri odaklı halkla ilişkiler
12- Uygulamalar ve Örnekler
13- Uygulamalar ve Örnekler
14- Final Haftası
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Halkla ilişkilerde stratejik yapılanma ve uygulama alanlarını keşfedilmesi
2- Sektörlere göre halkla ilişkiler uygulamalarını ayırt edebilme
3- Halkla ilişkiler uygulamalarını stratejik yapılanma ile birleştirebilme
4- Sponsorluk, sosyal sorumluluk uygulamarını kavrayabilme
5- lobicilik, uygulamarını kavrayabilme
6- uluslararası halkla ilişkiler ve finansal halkla ilişkileri kavrayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, Ceyda Aydede MediaCat yayınları İstanbul 2002
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar