Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİYOAKIŞKANLAR DİNAMİĞİ |
Birinci düzey |
BMM446 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
- - -
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLŞEN AKDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Gülşen AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
- - -
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatma (interaktif), Power Point ile sunum, örnek olay ve problemler tanıtılarak, soru-cevap tartışma yöntemleri kullanılarak teorik ders işlenmektedir. İlgili Laboratuar ve sistemler gezip görerek tanıtılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Akışkanlar dinamiği prensiplerinin insan organlarına Mühendislik bakış açısı ile uygulanmasına yönelik fizyolojik olayları incelemeyi hedefler.
|
Dersin tanımı
|
Akışkanlar dinamiği prensiplerinin insan organlarına Mühendislik bakış açısı ile uygulanmasına yönelik fizyolojik olayları incelemeyi hedefler.
|
1- |
Akışkanlar Mekaniğinin temelleri ve yaşam sistemleri ile ilişkisi
|
2- |
Gerilim, Gerinim
|
3- |
Kütlenin korunumu, momentum ve enerji
|
4- |
Kinematik
|
5- |
Bünye denklemleri
|
6- |
Yüzey gerilimi
|
7- |
Kanın akışı, viskozitesi
|
8- |
Boyutsal analizine giriş
|
9- |
Biyoakışkan mekaniği ve dolaşım
|
10- |
Kalp ve kalp damarlarının yapı ve fonksiyonları, Doğal valfler
|
11- |
İnsan beyin sıvısının akışkanlar dinamiği, Mafsallardaki akışkanların dinamiği
|
12- |
Solunum ve akış mekaniği
|
13- |
İnsan vücudunda basınç ve akışın ölçümü
|
14- |
Vücuttaki biyoakışkanların kullanımı konusunda bilimsel etik kuralları ve uygulamalar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genel Akışkanlar Mekaniği bilimini tanımak
|
2- |
Genel Akışkanlar Mekaniği biliminin vücut için uygulanabilir yanlarını tanımak
|
3- |
Mühendislik çözüm prensiplerinin Biyolojik ve Fizyolojik konulardaki problemleri çözmedeki yollarını anlamak ve uygulamak
|
4- |
Çağın hastalık ve sorunlarını Biyoakışkanlar mekaniği prensiplerini kullanarak tanıma, bilgi edinme
|
5- |
Biyoakışkanlar konusu ile ilişkili mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
6- |
Biyoakışkanlar konusunda disiplinler arası takımlarda çalışabilmenin gereğini anlamak
|
7- |
- - -
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7- |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
12 a) biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme;
|
|
13- |
12 b) türevsel denklemler ve istatistik dahil, ileri matematik, fen ve mühendislik bilgilerini biyoloji ve mühendisliğin arakesitindeki problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisi;
|
|
14- |
12 c) canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi;
|
|
15- |
12 d) canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
1
|
2
|
2
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
1
|
2
|
Toplam iş yükü
|
|
|
91
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
30
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Ders notu, dokumanlar, ders sunuları,
2) Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve uygulamaları, Yunus A. Cengel, John M. Cimbala , Güven Bilimsel Yayınları, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Applied Biofluid Mechanics, Lee Waite, Ph.D., P.E. ; Jerry Fine, Ph.D. , Mc Graw Hill, 2007
2) Biofluid Mechanics, Jacan N. Mazumdar, World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd., 2004
|
|