Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Biyomedikal Mühendisliği > BİYOAKIŞKANLAR DİNAMİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOAKIŞKANLAR DİNAMİĞİ Birinci düzey BMM446 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri - - -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLŞEN AKDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı - - -
Dersin veriliş şekli Ders anlatma (interaktif), Power Point ile sunum, örnek olay ve problemler tanıtılarak, soru-cevap tartışma yöntemleri kullanılarak teorik ders işlenmektedir. İlgili Laboratuar ve sistemler gezip görerek tanıtılmaktadır.
Dersin amacı Akışkanlar dinamiği prensiplerinin insan organlarına Mühendislik bakış açısı ile uygulanmasına yönelik fizyolojik olayları incelemeyi hedefler.
Dersin tanımı Akışkanlar dinamiği prensiplerinin insan organlarına Mühendislik bakış açısı ile uygulanmasına yönelik fizyolojik olayları incelemeyi hedefler.

Dersin içeriği
1- Akışkanlar Mekaniğinin temelleri ve yaşam sistemleri ile ilişkisi
2- Gerilim, Gerinim
3- Kütlenin korunumu, momentum ve enerji
4- Kinematik
5- Bünye denklemleri
6- Yüzey gerilimi
7- Kanın akışı, viskozitesi
8- Boyutsal analizine giriş
9- Biyoakışkan mekaniği ve dolaşım
10- Kalp ve kalp damarlarının yapı ve fonksiyonları, Doğal valfler
11- İnsan beyin sıvısının akışkanlar dinamiği, Mafsallardaki akışkanların dinamiği
12- Solunum ve akış mekaniği
13- İnsan vücudunda basınç ve akışın ölçümü
14- Vücuttaki biyoakışkanların kullanımı konusunda bilimsel etik kuralları ve uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel Akışkanlar Mekaniği bilimini tanımak
2- Genel Akışkanlar Mekaniği biliminin vücut için uygulanabilir yanlarını tanımak
3- Mühendislik çözüm prensiplerinin Biyolojik ve Fizyolojik konulardaki problemleri çözmedeki yollarını anlamak ve uygulamak
4- Çağın hastalık ve sorunlarını Biyoakışkanlar mekaniği prensiplerini kullanarak tanıma, bilgi edinme
5- Biyoakışkanlar konusu ile ilişkili mesleki ve etik sorumluluk bilinci
6- Biyoakışkanlar konusunda disiplinler arası takımlarda çalışabilmenin gereğini anlamak
7- - - -
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12- 12 a) biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme;
13- 12 b) türevsel denklemler ve istatistik dahil, ileri matematik, fen ve mühendislik bilgilerini biyoloji ve mühendisliğin arakesitindeki problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisi;
14- 12 c) canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi;
15- 12 d) canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 2 2
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 30
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Ders notu, dokumanlar, ders sunuları, 2) Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve uygulamaları, Yunus A. Cengel, John M. Cimbala , Güven Bilimsel Yayınları, 2007
Yardımcı Kaynaklar 1) Applied Biofluid Mechanics, Lee Waite, Ph.D., P.E. ; Jerry Fine, Ph.D. , Mc Graw Hill, 2007 2) Biofluid Mechanics, Jacan N. Mazumdar, World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd., 2004

Ders ile ilgili dosyalar