Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ ENSTRÜMENTAL ANALİZ I |
Üçüncü düzey |
EAK 608 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yoktur
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERKAN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Enstrümental analiz tekniklerine giriş, Elektromanyetik ışımanın özellikleri, Spektrum çeşitleri, Absorpsiyon, emisyon floresans spektrumları, Optik Atomik ve moleküler Spektrometriye Giriş, Atomik Emisyon teknikleri, Atomik Floresans, X-ışınları yöntemleri, HPLC, LC-MS, GC-MS yöntemleri
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE EĞİTİM
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrenciye temel enstrümental analiz bilgilerini ve enstrümental analiz tekniklerinin teorik ve pratik yönlerini öğretmektir. Başlıca atomik absorpsiyon, atomik emisyon, atomik floresans, UV-Vıs spektrometri, kromatografik analiz yöntemleri ve X-Işınları temelli yöntemlerin verilmesi hedeflenmiştir.
|
Dersin tanımı
|
Enstrümental analiz tekniklerine giriş, Elektromanyetik ışımanın özellikleri, Spektrum çeşitleri, Absorpsiyon, emisyon floresans spektrumları, Optik Atomik ve moleküler Spektrometriye Giriş, Atomik Emisyon teknikleri, Atomik Floresans, X-ışınları yöntemleri, HPLC, LC-MS, GC-MS yöntemleri
|
1- |
Enstrümental analiz tekniklerine giriş
|
2- |
Elektromanyetik ışımanın özellikleri
|
3- |
Spektrum çeşitleri
|
4- |
Optik atomik spektrometriye giriş
|
5- |
Absorpsiyon, emisyon ve floresans tekniklerine giriş
|
6- |
Absorpsiyon, emisyon ve floresans tekniklerinin incelenmesi
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Kromatografik analiz tekniklerine (HPLC, LC-MS, GC-MS) giriş
|
9- |
Kromatografik analiz tekniklerinin performans parametrelerinin incelenmesi
|
10- |
Moleküler spektroskopiye giriş
|
11- |
Moleküler spektroskopi tekniklerinin incelenmesi
|
12- |
X-Işınları yöntemlerine giriş
|
13- |
X-Işınları yöntemlerinin incelenmesi
|
14- |
Tüm enstrümental analiz tekniklerinin değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencinin spektroskopik ve kromatografik bilgi düzeyini artırma
|
2- |
Öğrencinin spektrum değerlendirme becerisini artırma yeteneği
|
3- |
cihazları kullanma becerilerini geliştirme yetkinliği
|
4- |
Öğrencinin enstrümantal problemlere çözüm üretme yeteneğinin geliştirilmesi
|
5- |
Spektral girişim problemlerini değerlendirme becerilerini geliştirm
|
6- |
Yeni enstrümantal teknikler geliştirme becerisi kazandırma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Analiz metotlarının temellerini bilir
|
|
2- |
Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
|
|
3- |
Kalitatif analiz yapar
|
|
4- |
Kanlitatif analiz yapar
|
|
5- |
Kalitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
6- |
Kantitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
7- |
Analizde metot seçimi yapar
|
|
8- |
Analiz sonuçlarını değerlendirir
|
|
9- |
İlaç analizine karar verir
|
|
10- |
Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
7
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
7
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
201
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Skoog, D.A., Holler, F.J. and Nieman,T.A., Principles of Instrumental Analysis, 5th Ed., Harcourt Brace College Publishing, 1998, Türkçe çeviri, ENSTRÜMANTAL ANALİZ İlkeleri, Bilim Yayıncılık, 1. Baskı, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Yıld1z, A., Genç, Ö., Enstrümantal Analiz, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, A-64, 1993. 2. Instrumental Methods of Analysis, H.H. Willard, L.L. Merritt, J.A. Dean, F.A. Settle, 6th Edition, 1981, D. Van Nostrand Co. 3. Lajunen, L.H.J., Spectrochemical Analysis by Atomic Absorption and Emission, The Royal Society of Chemistry, Cambridge, 1992. 4. Vandecasteele, C., and Block, C.B., Modern Methods for Trace Element Determination, John Wiley & Sons, Chichester, 1997.
|
|