Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ - II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ - II Birinci düzey ELAN154 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRAH MUYAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üye. Abdurrahman Kara
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders bağlam ve tema odaklı metinler aracılığı ile öğrencilere gramer öğretimi yöntemlerini aktarma; öğrencilerin gramer bilgilerini sürdürme ve geliştirme; gramerin anlam oluşturma süreçlerine katkısını irdeleme ve gramerin analitik ve yaratıcı öğretim etkinliklerine nasıl entegre edilebileceğini araştırma amaçlarını taşımaktadır.
Dersin tanımı Bağlamsal Dilbilgisi dersi gerçek yaşam kesitlerinde dilin işlevsel kullanımı aracılığı ile yazılı ve sözlü dil arasındaki karmaşık ilişkileri açıklamaya odaklanan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Agreement between subject and verb 1, 2, 3.
2- Compound nouns and noun phrases
3- Articles, determiners and quantifiers: a, an, one, the, zero article, some, any
4- Articles, determiners and quantifiers: no, none(of), not any, much/many (of), all, whole, every, each
5- Relative clauses and other types of clause: Relative pronouns and other relative words(whose, when, whereby)
6- Prepositions in relative clauses
7- A review of the topics covered
8- Midterm
9- Other ways of adding information to noun phrases 1&2: additional noun phrases & prepositional phrases
10- Participle clauses with adverbial meaning 1
11- Participle clauses with adverbial meaning 2
12- Pronouns, substitution and leaving out words: reflexive pronouns, one/ones
13- So and not as substitutes for clauses, do so, such,
14- Leaving out to infinitives
15- A review of the topics covered
16- Final Exam
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Geleneksel gramer bilgisini işlevsel kullanıma aktarabilir;
2- İngilizce yazılı dil ve konuşma dili arasındaki nüansları fark edebilir;
3- Yazılı dil ve konuşma dilindeki kelime ve gramer birimi kullanımını belirleyen faktörleri anlayabilir;
4- Gramerin farklı tanımlama şekillerini anlayabilir;
5- Gramer kavramlarını dil becerilerine uygulayabilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hewings, Martin (2013). Advanced Grammar in Use. CUP.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar