Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > HEYKEL ATÖLYE-VIII
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEYKEL ATÖLYE-VIII Birinci düzey HEY402 Zorunlu 8 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, anlatım, tartışma
Dersin amacı Güncel sanat pratiği içinde heykel sanatının olgularını yaratıcı düşünebilme, farklı konu/ malzeme ve teknikler kullanarak sanat yönelimlerinin oluşmasına yönelik özgün projeler uygulayabilme.
Dersin tanımı Heykel sanatının çağdaş sanattaki farklı yaklaşımlar çerçevesinde sorgulanması ve incelenmesi.

Dersin içeriği
1- Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
2- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün proje eskizleri
3- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin kavramsal çerçevelerinin sorgulanması
4- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin form-malzeme-teknik ilişkilerinin tartışılması
5- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin mekânsal ilişkilerinin tartışılması
6- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin tartışılması
7- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin tartışılması
8- Ara sınav
9- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün proje eskizleri
10- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin kavramsal çerçevelerinin sorgulanması
11- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin form-malzeme-teknik ilişkilerinin tartışılması
12- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin mekânsal ilişkilerinin tartışılması
13- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin tartışılması
14- Günümüz sanat ortamına ait örneklerinin incelenmesi. Örnek sanatçı anlatımı Özgün projelerin tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Heykel sanatına ait geleneksel teknikler ve malzemelerle beraber yeni teknikleri ve malzemeleri kullanabilme.
2- Heykel disiplinini farklı disiplinlerle sentezleyebilme.
3- Günümüz sanat pratiğine uygun yaratıcı ve özgün sanat çalışmaları uygulayabilme.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 8 224
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     306
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ...
Yardımcı Kaynaklar Sanatçı / Sergi katalogları

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -