Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya (yüksek Lisans) > HAY. TÜR. KIZGINLIK BEL.KIZGINLIK SAP.YÖNT. UYGUN
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAY. TÜR. KIZGINLIK BEL.KIZGINLIK SAP.YÖNT. UYGUN İkinci düzey VDS 508 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ÖMER ORKUN DEMİRAL/ PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı DİŞİ HAYVANLARDA KIZGINLIK BELİRTİLERİ, KIZGINLIK SAPTAMA YÖNTEMLERİ, EN UYGUN TOHUMLAMA ZAMANI VE YÖNTEMİNİN BELİRLENMESİNİ ÖĞRETİlMESİ
Dersin tanımı DİŞİ HAYVANLARDA KIZGINLIK BELİRTİLERİ, KIZGINLIK SAPTAMA YÖNTEMLERİ, EN UYGUN TOHUMLAMA ZAMANI VE YÖNTEMİNİN BELİRLENMESİNİ ÖĞRETİR

Dersin içeriği
1- Equidelerde kızgınlık belirtileri
2- Ruminantlarda kızgınlık belirtileri
3- Carnivorlarda kızgınlık belirtileri
4- Domuzlarda kızgınlık belirtileri
5- Diğer hayvanlarda kızgınlık belirtileri
6- Kısraklarda kızgınlık saptama yöntemleri
7- İneklerde kızgınlık saptama yöntemleri
8- Koyun ve keçilerde kızgınlık saptama yöntemleri
9- Kedi ve köpeklerde kızgınlık saptama yöntemleri
10- Domuzlarda kızgınlık saptama yöntemleri
11- Diğer hayvanlarda kızgınlık saptama yöntemleri
12- En uygun tohumlama zamanı ve belirleme yöntemleri I
13- En uygun tohumlama zamanı ve belirleme yöntemleri II
14- Genel konu değerlendirilmesi ve sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- hayvan türlerinde siklus fizyolojisini öğrenir
2- hayvan türlerinde östrus belirtilerinin davranışsal fizyolojisini öğrenir.
3- hayvan türlerinde östrus tespit yöntemlerini öğrenir
4- hayvan türlerinde uygun tohumlama yöntemlerini öğrenir
5- hayvan türlerinde en uygun tohumlama zamanını belirlemeyi öğrenir.
6- hayvan türlerinde kontrollü üremeyi öğrenir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Squires E.J. (2004): Aplied Animal Endocrinology.CABI Publishing, Oxon. 2-Blanchard T.L., Varner D.D., Schumacher J., Love C.C., Brinsko S.P., Rigby S.L. (2003): Manual of Equine Reproduction. Mosby, St.Louis. 3-Ball P.J.H., Peters A.R. (2004): Reproduction in Cattle. Blackwell Publishing, Oxford. 4-Bearden H.J., Fuquay J.W., Willard S.T. (2004): Applied Animal Reproduction. Pearson Prentice Hall, New Jersey. 5-Ley W.B. (2004): Broodmare Reproduction for the Equine Practitioner. Teton NewMedia, Wyoming. 6-Mitchell J.R., Doak G. A. (2004): The Artificial Insemination and Embryo Transfer of Dairy and Beef Cattle (including information pertaining to goats, sheep, horses swine, and other animals). Pearson Prentice Hall, New Jersey. 7-Feldman E. C., Nelson R. W. (2004): Canine and Feline Endocrinology and Reproduction. Saunders, St. Louis
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar