Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİYASİ İDEOLOJİLER VE MEDYA |
Üçüncü düzey |
İLB 605 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAMZA ÇAKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. YAŞAR ZORLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Faruk TEMEL
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Siyasal ideolojiler ile medya arasındaki ilişkiyi göstermek..
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, siyasal ideolojilerin medya aracılığıyla öngördükleri siyasal-toplumsal projelerini topluma nasıl sunduklarını, medyayı nası araçsallaştırdıklarını konu edinen bir derstir.
|
1- |
Siyasal ideolojiler ve medya dersinin nasıl işleneceği. Bu kapsamda derse dair literatür tanıtımı.
|
2- |
Derse dair tespit edilen literatürün değerlendirilmesi.
Derse dair temel kavramların tanımı.
|
3- |
Devlet, İktidar, Siyaset, ideoloji, Egemenlik, Hegemeonya kavramları
|
4- |
Demokrasi, Toplumsal Sınıflar, Sivil Toplum
|
5- |
Kamusal Alan, Laiklik, Siyasal Katılma, Siyasal Partiler
|
6- |
Kültür, Küreselleşme
|
7- |
Liberalizm, Muhafazakarlık, Marksizm
|
8- |
Vize sınavı
|
9- |
Anarşizim, Faşizm, Nazizim,İslamcılık, Sivil İteatsizlik
|
10- |
Milliyetçilik, Sosyal Demokrasi, Feminizm
|
11- |
Siyaset bilimi ve medya çalışmaları
|
12- |
Liberalizmin medyaya bakışı, serbest piyasa ekonomisi ve medyadaki tekelleşmeler
|
13- |
Marksizmin medyaya bakışı, Venezualla''''da medya yapısı örneği. Nazizm ve Propaganda
|
14- |
İslamcılık ve medya ilişkisi.
|
15- |
Final sınavı, araştırma konularının sunumu.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Siyasal ideolojilerin medyaya bakışlarını öğretir.
|
2- |
Siyaset kurumunun veya ideolojilerin medya içeriklerini belirlediğini kavratır.
|
3- |
Egemenlik biçimine göre medyanın şekillendiği öğretir.
|
4- |
Egemenlik anlayışının ve toplum yapısının iletişim sistemlerini biçimlendirdiğine, iletişim sistemlerinin egemenlik biçimini veya ideolojileri belirlemediğine dair tezlerin tartışılmasını sağlar.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
12
|
144
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
SİYASET BİLİMİ: Kavramlar, İdeolojiler, Disiplinlerarası İlişkiler; Haz. Gökhan Atılgan&Atilla Aytekin.
Ayferi Göze, Siyasal Düşünceler ve Yönetimler.
Berc berberoğlu, Klasik ve Çağdaş Sosyal Teoriye Giriş
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hayati Tüfekçioğlu, İletişim Sosyolojisine Başlangıç.
Şerif Mardin, İdeoloji,
Terry Eagleton, İdeoloji.
|
|