Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > VERİ YAPILARI VE ALGORİTMALAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VERİ YAPILARI VE ALGORİTMALAR Birinci düzey A-İŞL221 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Bilgisayar Laboratuvarında yüz yüze yapılacaktır.
Dersin amacı İş süreçlerini modelleyerek; tahminleme, süreç iyileştirme ve verimlilik analizi amacıyla yazılım geliştirme kabiliyeti kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bu ders yazılım geliştirmekle ilgilidir. İşletme öğrencilerine ilerideki meslekleri için algoritma kurabilme ve programlama yapabilme yeteneği kazandırır.

Dersin içeriği
1- Enformasyon Sistemleri ve Bilgisayar ağları. İşletim Sistemleri. Programlamaya Giriş.
2- Algoritma Kavramı. Yazılım Geliştirmenin Temelleri. İş Akış Şemaları. Nesne Yönelimli Programlama.
3- Java Programlama Diline Giriş. JDK Araçları. IDE Kullanımı.
4- Verinin Tanımı. Veri Türleri. Veri Yapıları ve Veri Modelleri.
5- Sınıflar ve Metodlar. Değişkenler.
6- Döngüler.
7- Mantıksal İfadeler.
8- Arasınav
9- Önceden Yazılmış Kodları Okuma.
10- Sıralama ve Arama Algoritmaları.
11- Dosya Girdisi ve Çıktısı. Uygulama Geliştirme
12- Erişim Kontrolü, Java API’leri.
13- JDBC ile Veritabanı Bağlantısı.
14- Tasarım, Kod Ayıklama, Arayüz Geliştirme.
15- Uygulama Dağıtma.
16- Final Sınavları
17- Final Sınavları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Algoritma geliştirir.
2- Mevcut algoritma üzerindeki adımları ihtiyaçlar doğrultusunda değiştirir.
3- Uygulama kodlarını anlayıp analiz eder.
4- Uygulama geliştirmek için izlenecek yolu belirler.
5- Java programlama dilini kullanarak küçük uygulamalar geliştirir.
6- Java programlama dili ile geliştirilmiş uygulamaları anlar ve ihtiyaç halinde gerekli düzenlemeleri yapar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı http://iibf.erciyes.edu.tr/guven
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders ile ilgili dosyalar