Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > HAYVANSAL ZEHİRLER VE SAĞALTIM SEÇENEKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAYVANSAL ZEHİRLER VE SAĞALTIM SEÇENEKLERİ Birinci düzey VFT 639 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Zehirli hayvan türlerinin canlıları ısırmaları veya sokmaları sonucunda meydana gelen zehirlenmelerin öğretilmesi.
Dersin tanımı Zehirli hayvan türlerinin canlıları ısırmaları veya sokmaları sonucunda meydana gelen zehirlenmelerdir

Dersin içeriği
1- Genel bilgiler
2- Kara hayvanlarının sınıflandırılması
3- Yılanların sınıflandırılması
4- Yılanların önemli bazı özellikleri, zehirlilikleri ve zehirlerin etki şekli
5- Yılan sokmalarının tanısı ve sağaltımı
6- Eklem bacaklıların sınıflandırılması
7- Örümceklerin özellikleri, zehirlilikleri, tanısı ve sağaltımı
8- Ara sınav
9- Akreplerin özellikleri, zehirlilikleri, tanısı ve sağaltımı
10- Su hayvanlarının sınıflandırılması
11- Omurgasızların özellikleri, zehirlilikleri, tanısı ve sağaltımı
12- Omurgalıların özellikleri, zehirlilikleri, tanısı ve sağaltımı
13- Deniz ürünlerinde bulunan zehirler
14- Deniz ürünlerinde bulunan zehirler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler sonucunda yılan sokması sonucu meydana gelen zehirlenmeler hakkında bilgili olur.
2- Öğrenciler sonucunda örümcek ısırması sonucu meydana gelen zehirlenmeler hakkında bilgili olur.
3- Öğrenciler sonucunda akrep sokması sonucu meydana gelen zehirlenmeler hakkında bilgili olur.
4- Öğrenciler Deniz ürünlerinde bulunan zehirleri bilir
5- Öğrenciler sonucunda yılan sokması sonucu meydana gelen zehirlenmeler hakkında bilgili olur.
6- Öğrenciler sonucunda örümcek ısırması sonucu meydana gelen zehirlenmeler hakkında bilgili olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
Yardımcı Kaynaklar Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)

Ders ile ilgili dosyalar