Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > TEZ DANIŞMANLIĞI DERSİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI DERSİ II Üçüncü düzey ECO 889 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek lisansı bitirmiş olmak
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. FAİK BİLGİLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Hayriye Atik
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze görüşme ve ödevler
Dersin amacı Ders dönemindeki öğrencilere tez konusu bulmaları konusunda yardımcı olma
Dersin tanımı Doktora ders dönemindeki öğrencilerin tez konusu belirleme ve ilgi duydukları araştırma alanlarını seçmeleri konusunda yol gösteren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Öğrencinin eğitim alt yapısının ve yeteneklerinin tespit edilmesi
2- Öğrencinin matematiksel ve ekonometrik konulardaki alt yapısının belirlenmesi
3- Öğrencinin hangi alanlarda yetenekli olduğunu belirlemek için yüksek lisans tezi dışında varsa yayın, bildiri vb çalışmalarının değerlendirilmesi
4- Öğrencinin ilgi duyduğu yeni araştırma alanlarının belirlenmesi
5- Öğrencinin en fazla ilgi duyduğu konuda güncel araştırmalara yönlendirilmesi
6- Bu konuda literatür incelemesi
7- Literatür incelemesi
8- İlgili alandaki literatür boşluğunun tespit edilmesi
9- Taslak tez başlığının belirlenmesi
10- Tezin amaçlarının belirlenmesi
11- Araştırma konusunun öneminin ve literatüre yapılabilecek katkının araştırılması
12- İlgili konu kapsamında yöntemin belirlenmesi
13- Kullanılacak verilerin tesbiti
14- Veri toplama
15- veri toplama
16- Taslak tez konusunun içeriğinin planlanması
17- Taslak kaynakça oluşturma
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin daha önce aldıkları eğitim çerçevesinde teorik konulardaki alt yapıları belirlenebilecek
2- Öğrencilerin matematik ve ekonometrik alt yapıları belirlenebilecek
3- Öğrencilerin yapmış oldukları araştırma yayın vb çalışmalar incelenebilecek
4- Öğrencilerin ilgi duydukları araştırma alanları tesbit edilecek
5- Öğrencilerin ilgili alanda literatür incelemeleri gerçekleşebilecek
6- Taslak tez konusu belirlenebilecek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 1 17
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 17 2 34
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar