Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Hemşirelik > DRAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DRAMA Birinci düzey SEÇ 104 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DERYA EVGİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Online
Dersin amacı Drama kişinin kendi bedenine, duygularına, düşüncelerine ve çevresine, olup bitenlere karşı bilinçli olmasını amaçlar. Uyum, özgüven, karar verme becerilerini kazandırma, farklı olay ve durumlarla ilgili deneyim kazanma, problem çözme ve karşılaşılan problemleri yeni bakış açısıyla inceleme, bireyler arası farklara hoşgörüyle bakabilmeyi sağlama, içinde yaşanılan dünyayı daha kolay ve somut olarak görmeyi ve anlamayı sağlama, hoşlanılmayan durum, olay ya da olgularla nasıl başa çıkılacağını gösterme gibi amaçları vardır.
Dersin tanımı • Tanışma-İletişim, • Uyum, • Güven, • Rol Oynama ve Doğaçlama • Kuramsal I (Temel Kavramlar, Yaratıcı Dramanın Genel Amaçları ve Belirgin Özellikleri), • Kuramsal II (Yaratıcı Dramanın Bileşenleri, Aşamaları, Tarihçesi), • Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama, Yaratıcı Drama Ders Planı Uygulama.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Tanışma- İletişim- Etkileşim
3- İletişim- Etkileşim
4- Duyu ve dikkat çalışmaları
5- Uyum çalışmaları
6- Güven çalışmaları
7- Güven çalışmaları
8- Doğaçlama ve Rol Oynama
9- Doğaçlama ve Rol Oynama
10- Dramanın Aşamaları
11- Oyun ve drama ilişkisi
12- Ritm, müzik, devinim, dans ve drama
13- Toplumsal konular ve drama
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dramanın temel kavramları tanımlar
2- İletişim becerileri kazanır.
3- Çeşitli konuları doğaçlama, rol oynama vd. tekniklerle canlandırır.
4- Grupla birlikte hareket eder.
5- Dramanın aşamalarını ve tekniklerini kavrar.
6- Yaratıcı düşünce,, hayal gücü gelişir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3- Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4- Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5- Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6- Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9- Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11- Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     42
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Yapı Kredi Yayınları Adıgüzel,Ö. (1993) Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, San, İ.(2004). Eğitimde Yaratıcı Drama, Abece: Eğitim ve Ekin Dergisi,212, pp.3-5.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar