Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İletişim Bilimleri (doktora) > LOBİCİLİK ÇALIŞMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LOBİCİLİK ÇALIŞMALARI Üçüncü düzey İLB 623 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans ve öğrenci merkezli çalışmalar
Dersin amacı Lobicilik ve siyasal iletişim çalışmalarını doktora seviyesinden araştırmak, anlamlandırmak,tanımlamak ve yorumlamak amacı taşımaktadır.
Dersin tanımı Lobicilik ve siyasal iletişim konulu doktora dersidir.

Dersin içeriği
1- Ders hakkında genel bilgi ve okuma-kaynak altyapısı temin edilme
2- Lobicilik çalışmalarının tarihsel ardalanı
3- Lobicilik çalışmalarının tarihsel ardalanı
4- Lobicilik üzerine güncel tartışmalar ve kuramsal araştırmalar
5- Lobicilik üzerine güncel tartışmalar ve kuramsal araştırmalar
6- Lobicilik üzerine güncel tartışmalar ve kuramsal araştırmalar
7- Lobicilik üzerine güncel tartışmalar ve kuramsal araştırmalar
8- Makale analizleri ve değerlendirmeleri
9- Lobicilik üzerine dünyadan örnek uygulamalar
10- Lobicilik üzerine dünyadan örnek uygulamalar
11- Lobicilik üzerine Türkiye''''den örnek uygulamalar
12- Lobicilik üzerine Türkiye''''den örnek uygulamalar
13- Öğrenci Semineri
14- Öğrenci Semineri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lobicilik ve siyasal iletişim çalışmalarında ilişki ve bağıntı analizi yapabilir
2- Kuramsal çerçevede alanla ilgili temel kavram ve bilgileri edinir
3- Lobicilik ve siyasal iletişim çalışmalarına güncel değerlendirme ve yorum getirebilme becerisi kazanır
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 6 4 24
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Alanla ilgili çok sayıda yerli ve yabancı makale

Ders ile ilgili dosyalar