Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > GIDA AMBALAJLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA AMBALAJLARI Üçüncü düzey VBH 630 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERHAT AL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, ambalaj materyalleri ve özellikleri, gıdaların ambalajda muhafaza teknikleri, ambalaj-gıda ilişkisi, ambalaj materyallerinin sağlık üzerine etkileri gibi konuların öğretilmesidir.
Dersin tanımı bu derste metal konserve, cam ambalajlar, plastik ambalajlar, kağıt ambalajlar, modifiye atmosfer paketleme gibi konular öğretilir.

Dersin içeriği
1- Gıdalara Uygulanan Ambalajlar
2- Ambalaj Materyallerinin Özellikleri
3- Ambalajların Gıdalarda Kullanımı ve Gıdalar ile Etkileşimleri
4- Ambalaj Materyalleri Ve Özellikleri
5- Gıdaların Ambalajda Muhafaza Teknikleri
6- Ambalaj-Gıda İlişkisi
7- Ambalaj Materyallerinin Sağlık Üzerine Etkileri
8- Metal Konserve, Cam Ambalajlar
9- Plastik Ambalajlar
10- Kağıt Ambalajlar
11- Modifiye Atmosfer Paketleme
12- Gıda Ambalajlarında Migrasyon Özellikleri
13- Gıda Ambalajlarının Fiziksel Muayenesi
14- Gıda Ambalajları ve Yasal Mevzuat
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gıda maddelerinin muhafazasında paketlemenin önemi
2- Gıda ambalaj materyalleri
3- Ambalajlamanın gıdaların fiziksel ve kimyasal yapıları üzerine etkileri
4- Gıda-ambalaj ilişkisi
5- Gıda ambalajlama ile ilgili yasal düzenlemeler
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar M. Shafiur Rahman. (1999). Handbook of Food Preservation. CRC Press.

Ders ile ilgili dosyalar