Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (yl. Yabanci Dil) > FİZYOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZYOLOJİ İkinci düzey SEC104 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUBA ÖZKUL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Fizyolojik sistemler ve fizyolojik mekanizmalar hakkında öğrenciyi bilgilendirmek
Dersin tanımı İnsan fizyolojisi, canlılığın sağlıklı bir şekilde devam ettirilmesi için hücre, doku, organ , sistem bazında fonksiyonları, işleyiş mekanizmaları, kontrol mekanizmaları ele alan bilim dalıdır

Dersin içeriği
1- Fizyolojiye Giriş, Kontrol sistemleri
2- Hücre Fizyolojisi, Zar Potansiyelleri
3- Sinir Sistemi Fizyolojisi
4- Kas Fizyolojisi
5- Kan fizyolojisi, Pıhtılaşma
6- Kalp Fizyolojisi
7- Dolaşım Fizyolojisi
8- Solunum Sistemi Fizyolojisi
9- Sindirim Sistemi Fizyolojisi
10- Endokrin Sistem Fizyolojisi
11- Üriner Sistem Fizyolojisi, Vücut Sıvıları
12- Üreme sistemi fizyolojisi
13- Duyu Fizyolojisi
14- Metabolizma ve Vücut Isısının Düzenlenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fizyoloji tanımını, vücudun kontrol sistemleri ve homeostaz konusunu öğrenmek
2- Hücrenin yapısını, zar potansiyelleri, zardan geçiş yöntemleri konusunda temel bilgileri edinmek
3- Santral Sinir Sistemi, Periferik Sinir Sistemi,Otonom Sinir Sistemi konularını öğrenmek
4- Kas dokusunu ve uyarılabilme kasılabilme gibi özelliklerini öğrenmek
5- Kan ve elemanlarını, fonksiyonlarını öğrenmek
6- Kalp ve damarların yapısını öğrenmek, dolaşım kinetiğini kavramak
7- Solunumun mekaniği kavramak
8- Sindirim sistemi fonksiyonlarını kavramak
9- Endokrin kontrolu anlamak
10- Böbrek, Vücut sıvı sistemleri ve düzenlenmesini anlamak

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
2- To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
3- To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
4- To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
5- Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
6- Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
7- Publishing original studies in peer-reviewed journals
8- To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
9- Ability to present original views effectively within a community of experts
10- Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
11- To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temel fizyoloji. Aydoğan, Süer, dursun, gölgeli, Aşcıoğlu, Çoksevim, Dolu, Medikal kitapevi, 2012
Yardımcı Kaynaklar Tıbbi fizyoloji Guyton ve Hall, Nobel tıp Kitapevi, 2013

Ders ile ilgili dosyalar