Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM-I Birinci düzey SER 217 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN, ÜCR.ÖĞR.ELM.AHMET CABAS
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders temelde anlatım yolu ile işlenecektir. Bilgisayar başında uygulama yapılacaktır.Buna ilaveten sınıf içi tartışma yoluyla öğrencilerin derse katılması beklenmektedir.
Dersin amacı Solidworks, Fusion360 v.b. CAD-CAM tabanlı tasarım programlarında seramik tasarımı ve üretimine yönelik eğitim verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Temel bilgisayar destekli tasarım programları ile tasarım yapılabilmesi.

Dersin içeriği
1- GİRİŞ - Solidworks programının arayüzünün tanıtımı, çizim ekranında bulunanlar, zoom ve pan komutunun mouse ile kullanımı
2- ÇİZİM KOMUTLARI - Komut giriş yöntemleri, birinci nokta giriş yöntemleri, ikinci nokta giriş yöntemleri, taslak çizim yapma kuralları, line komutu
3- ÇİZİM KOMUTLARI - Pline, Circle, Arc komutları
4- ÇİZİM KOMUTLARI - Rectangle, Polygon, Ellipce komutları
5- ÇİZİM KOMUTLARI - Text ve Hatch komutları, iki boyutlu çizim komutlarının uygulaması
6- DÜZENLEME KOMUTLARI - Modify komutlarının kullanım şekilleri, Move, Copy, Rotate komutları
7- Vize sınavı.
8- DÜZENLEME KOMUTLARI - Trim, Extend, Offset, Scale komutları, iki boyutlu çizim komutları uygulaması
9- DÜZENLEME KOMUTLARI - Dairesel çoğaltma, doğrusal çoğaltma, yol boyunca çoğaltma, Sketch, Erase, Explode komutları, iki boyutlu çizim komutları uygulaması
10- DÜZENLEME KOMUTLARI - Üç boyutlu şekillerin üç görünüşünün Solidworks ortamına aktarılması, silindirik parçaların yeterli görünüşlerinin Solidworks ortamına aktarılması
11- KATILAŞTIRMA KOMUTLARI - Yükselterek katılaştırma kavramı, yükselterek kesme kavramı, üç boyutlu obje uygulamaları
12- KATILAŞTIRMA KOMUTLARI - Döndürerek katılaştırma kavramı, belirli açıda döndürerek katılaştırma kavramı, döndürme ekseninin belirlenmesi, katılaştırılacak bölgenin belirlenmesi, silindirik parça çizim uygulamaları
13- KATILAŞTIRMA KOMUTLARI - Tabak, kupa, vazo gibi parçaların yeterli görünüşlerinin belirlenmesi ve solidworks ortamına aktarılması
14- ÖLÇÜLENDİRME - Ölçülendirme terimlerinin tanımı, ölçülendirmenin önemi, üç boyutlu objelerde ölçülendirme uygulamaları, silindirik parçalarda ölçülendirme kuralları
15- ÖLÇÜLENDİRME - Ölçülendirme uygulamaları
16- FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamı ile ilgili FİNAL sınavının yapılması ve dönem içinde yapılan uygulamaların değerlendirilmesi
17- FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamı ile ilgili FİNAL sınavının yapılması ve dönem içinde yapılan uygulamaların değerlendirilmesi
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgisayar destekli programın arayüzünü ve temel çizim komutlarını kullanır.
2- İki ve üç boyutlu teknik çizimler oluşturur ve düzenler.
3- Katı modelleme tekniklerini kullanarak seramik objeler tasarlar.
4- Çizimlere ölçülendirme ve detaylandırma ekleyerek teknik resim kurallarına uygun hale getirir.
5- Modelleme ve düzenleme komutlarını kullanarak tasarımlarını geliştirir.
6- Seramik formlar ve kalıplar için dijital modelleme yapar.
7- Teknik resim sayfasına görünüş aktarma ve dokümantasyon süreçlerini uygular.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 15 2 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar BAĞCI,Ömer.Bilgisayarın B’si.Ankara,Seçkin Yayıncılık,2006

Ders ile ilgili dosyalar