Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM-I |
Birinci düzey |
SER 217 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN, ÜCR.ÖĞR.ELM.AHMET CABAS
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders temelde anlatım yolu ile işlenecektir. Bilgisayar başında uygulama yapılacaktır.Buna ilaveten sınıf içi tartışma yoluyla öğrencilerin derse katılması beklenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Solidworks, Fusion360 v.b. CAD-CAM tabanlı tasarım programlarında seramik tasarımı ve üretimine yönelik eğitim verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Temel bilgisayar destekli tasarım programları ile tasarım yapılabilmesi.
|
1- |
GİRİŞ - Solidworks programının arayüzünün tanıtımı, çizim ekranında bulunanlar, zoom ve pan komutunun mouse ile kullanımı
|
2- |
ÇİZİM KOMUTLARI - Komut giriş yöntemleri, birinci nokta giriş yöntemleri, ikinci nokta giriş yöntemleri, taslak çizim yapma kuralları, line komutu
|
3- |
ÇİZİM KOMUTLARI - Pline, Circle, Arc komutları
|
4- |
ÇİZİM KOMUTLARI - Rectangle, Polygon, Ellipce komutları
|
5- |
ÇİZİM KOMUTLARI - Text ve Hatch komutları, iki boyutlu çizim komutlarının uygulaması
|
6- |
DÜZENLEME KOMUTLARI - Modify komutlarının kullanım şekilleri, Move, Copy, Rotate komutları
|
7- |
Vize sınavı.
|
8- |
DÜZENLEME KOMUTLARI - Trim, Extend, Offset, Scale komutları, iki boyutlu çizim komutları uygulaması
|
9- |
DÜZENLEME KOMUTLARI - Dairesel çoğaltma, doğrusal çoğaltma, yol boyunca çoğaltma, Sketch, Erase, Explode komutları, iki boyutlu çizim komutları uygulaması
|
10- |
DÜZENLEME KOMUTLARI - Üç boyutlu şekillerin üç görünüşünün Solidworks ortamına aktarılması, silindirik parçaların yeterli görünüşlerinin Solidworks ortamına aktarılması
|
11- |
KATILAŞTIRMA KOMUTLARI - Yükselterek katılaştırma kavramı, yükselterek kesme kavramı, üç boyutlu obje uygulamaları
|
12- |
KATILAŞTIRMA KOMUTLARI - Döndürerek katılaştırma kavramı, belirli açıda döndürerek katılaştırma kavramı, döndürme ekseninin belirlenmesi, katılaştırılacak bölgenin belirlenmesi, silindirik parça çizim uygulamaları
|
13- |
KATILAŞTIRMA KOMUTLARI - Tabak, kupa, vazo gibi parçaların yeterli görünüşlerinin belirlenmesi ve solidworks ortamına aktarılması
|
14- |
ÖLÇÜLENDİRME - Ölçülendirme terimlerinin tanımı, ölçülendirmenin önemi, üç boyutlu objelerde ölçülendirme uygulamaları, silindirik parçalarda ölçülendirme kuralları
|
15- |
ÖLÇÜLENDİRME - Ölçülendirme uygulamaları
|
16- |
FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamı ile ilgili FİNAL sınavının yapılması ve dönem içinde yapılan uygulamaların değerlendirilmesi
|
17- |
FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamı ile ilgili FİNAL sınavının yapılması ve dönem içinde yapılan uygulamaların değerlendirilmesi
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilgisayar destekli programın arayüzünü ve temel çizim komutlarını kullanır.
|
2- |
İki ve üç boyutlu teknik çizimler oluşturur ve düzenler.
|
3- |
Katı modelleme tekniklerini kullanarak seramik objeler tasarlar.
|
4- |
Çizimlere ölçülendirme ve detaylandırma ekleyerek teknik resim kurallarına uygun hale getirir.
|
5- |
Modelleme ve düzenleme komutlarını kullanarak tasarımlarını geliştirir.
|
6- |
Seramik formlar ve kalıplar için dijital modelleme yapar.
|
7- |
Teknik resim sayfasına görünüş aktarma ve dokümantasyon süreçlerini uygular.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
|
|
2- |
OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
|
|
3- |
OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
|
|
4- |
OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
|
|
5- |
OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
|
|
6- |
OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
|
|
7- |
OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
|
|
8- |
OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
|
|
9- |
OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
|
|
10- |
OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
|
|
11- |
OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
|
|
12- |
OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
|
|
13- |
OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
|
|
14- |
OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
|
|
15- |
OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
16- |
OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
|
|
17- |
OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
|
|
18- |
OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
|
|
19- |
OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
|
|
20- |
OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
15
|
2
|
30
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
128
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
BAĞCI,Ömer.Bilgisayarın B’si.Ankara,Seçkin Yayıncılık,2006
|
|