Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > İSLAM FELSEFESİNİN KAYNAKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSLAM FELSEFESİNİN KAYNAKLARI İkinci düzey FDB567 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET KAMİL CİHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET KAMİL CİHAN,
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yard. Doç. Dr. Salih yalın
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı İslam felsefesine kaynaklık eden ekol ve filozofları kendi kaynaklarından tanıma
Dersin tanımı İslam felsefesinin oluşumuna tesir eden dini ve felsefi kaynakları inceleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Genel giriş
2- İslam Felsefesinin Antik kaynakları 1 (Eflatun)
3- İslam Felsefesinin Antik kaynakları 2 (Aristoteles)
4- İslam Felsefesinin Helenistik kaynakları 1 (Plotinus)
5- İslam Felsefesinin Helenistik kaynakları 2 (Galenos, Yahya ed Dimeşki)
6- İslam öncesi Arap kültürü ve mevcut dinler
7- Kuran ve sünnet
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, antik felsefeden itibaren İslam felsefesine uzanan fikri sürekliliği görür.
2- İslam filozoflarını karşılaştırma imkanı elde eder
3- Müslüman filozofların felsefeye katkılarını öğrenmelerine yardımcı olur.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eflatun, Phaidon, Çev. L. Ay, MEB, İstanbul 1985. Aristoteles, Metafizik, çev. A. Arslan, EÜ yayını, İzmir 1988. Plotinus, Enneadlar, çev. Zeki Özcan, İstanbul 2007.
Yardımcı Kaynaklar Yuhanna Kumeyr, İslam Felsefesinin Kaynakları, çev. F. Olguner, Dergah yayınları, İstanbul 1992.

Ders ile ilgili dosyalar