Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ZOOLOJİ |
Üçüncü düzey |
1.1.05 |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ve/veya çevrim içi (Teorik dersler Covid-19 pandemisi sebebiyle azaltılmış sınıflarda yüz yüze ve çevrim içi yöntemlerle hibrit olarak / pratik dersler ise yüz yüze olacak şekilde gerçekleştirilecektir. 1 saat teorik + 1 saat pratik)
|
Dersin amacı
|
Veteriner hekim adayı öğrencilere hayvanların dünyasını tüm yönleriyle tanıtılması, omurgalı ve omurgasız hayvanların sistematiği, ekolojileri ve fizyolojileri hakkında temel düzeyde bilgi edindirilmesi, canlı çeşitliliğini kavrayarak karşılaşacakları sorunlara bütünleşik yaklaşımlar getirmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında hayvan sistematiğinin esasları ve bu esasların pratik uygulamaları gösterilecek, omurgalı (kıkırdaklı-kemikli balıklar, iki yaşamlılar, sürüngenler, kuşlar, memeliler)ve omurgasız (Protozoa, Cnidaria, Platyhelmintes, Mollusca, Annelida, Insecta) hayvan gruplarının genel karakteristik özellikleri verilecek, gerek doğal ortamında gerekse laboratuvar örnekleri üzerinden pratik uygulamalar gerçekleştirilecektir.
|
1- |
Zoolojiye giriş, dersin kapsamının ve amacının belirtilmesi, kullanılacak kaynaklar ve pratik uygulamalar hakkında bilgiler verilmesi
|
2- |
*Teorik: Hayvan sistematiğinin esasları-I
*Pratik: Hayvan sistematiği uygulamaları
|
3- |
*Teorik: Hayvan sistematiğinin esasları-II
*Pratik: Hayvan sistematiği uygulamaları
|
4- |
*Teorik: Omurgasız hayvan grupları-Protozoa
*Pratik: Protozoa örneklerinin incelenmesi
|
5- |
*Teorik: Omurgasız hayvan grupları-Cnidaria
*Pratik: Cnidaria örneklerinin incelenmesi
|
6- |
*Teorik: Omurgasız hayvan grupları-Platyhelmintes
*Pratik: Platyhelmintes örneklerinin incelenmesi
|
7- |
*Teorik: Omurgasız hayvan grupları-Mollusca, Annelida
*Pratik: Mollusca, Annelida örneklerinin incelenmesi
|
8- |
*Teorik: Omurgasız hayvan grupları-Insecta
Pratik: Insecta örneklerinin incelenmesi
|
9- |
*Teorik: Omurgalı hayvan grupları-Kıkırdaklı balıklar
*Pratik: Kıkırdaklı balık örneklerinin incelenmesi
|
10- |
*Teorik: Omurgalı hayvan grupları-Kemikli balıklar
*Pratik: Kemikli balık örneklerinin incelenmesi
|
11- |
*Teorik: Omurgalı hayvan grupları-İki yaşamlılar
*Pratik: İki yaşamlı örneklerinin incelenmesi
|
12- |
*Teorik: Omurgalı hayvan grupları-Sürüngenler
*Pratik: Sürüngen örneklerinin incelenmesi
|
13- |
*Teorik: Omurgalı hayvan grupları-Kuşlar
*Pratik: Kuş örneklerinin incelenmesi
|
14- |
*Teorik: Omurgalı hayvan grupları-Memeliler
*Pratik: Memeli örneklerinin incelenmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvan sistematiğinde kullanılan temel kavramları bilir ve kullanabilir.
|
2- |
Hayvanlar aleminin omurgalılar ve omurgasız grupları hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Protozoaları tanır, biyolojisini bilir.
|
4- |
Knitliler ve yassı solucanların biyolojisini bilir ve temsilci örneklerini tanır.
|
5- |
Halkalı ve yuvarlak solucanların biyolojisini bilir ve temsilci örneklerini tanır.
|
6- |
Yumuşakçalar ve eklembacaklıların biyolojisini bilir ve temsilci örneklerini tanır.
|
7- |
Kemikli, kıkırdaklı balıklar ve iki yaşamlıların genel özelliklerini bilir ve temsilci örneklerini tanır.
|
8- |
Sürüngenlerin genel özelliklerini bilir ve temsilci örneklerini tanır.
|
9- |
Kuşların genel özelliklerini bilir ve temsilci örneklerini tanır.
|
10- |
Memelilerin genel özelliklerini bilir ve temsilci örneklerini tanır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
1
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
1
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
15
|
1
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
1
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Miller, S.A., Harley, J.P., Zooloji, McGraw Hill, 9. Basım, Ankara, 2016.
2. Kuru, M., Omurgalı Hayvanlar, Palme Yayıncılık, Palme Yayınları: 145, Ankara, 2001.
3. Aktümsek, A., Genel Zooloji, Nobel Yayınları, 9. Basım, Ankara, 2020.
4. Salman, S., Omurgasız Hayvanlar Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Palme Yayınları: 295, Ankara, 2011.
|
|