Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞ - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞ - I Birinci düzey ELIT101 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL ATEŞCİ KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Hasan BAKTIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Düz anlatım, Öğrenci sunumu, sınıf tartışmaları, Dijital kaynaklar
Dersin amacı İngiliz Dili ve Edebiyatı 1. sınıf öğrencilerine şiir, tiyatro ve düzyazı alanlarında yazılan farklı metinleri okuma, anlama ve yorumlama becerisi kazandırmak. metin analizlerinde kullanılan terimleri öğretmek ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.
Dersin tanımı Şiir, tiyatro ve düzyazı türlerinin tanımları ve temel nitelikleri öğretilmektedir. farklı edebiyat türleri ile ilgili temel terimler açıklanmakta ve edebiyat metinlerinin analizine yönelik bilgiler ve uygulamalar öğrencilere verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Derse Giriş ve Ders içerik bilgisi
2- Edebiyat Nedir?
3- Şiir Nedir ve Dil Sanatlaaarı
4- Şiirin Türleri
5- Epik, lirik, sonneler ve balladlar
6- Şiirin yapısı ve uyaklar
7- Örnek İncelemeler
8- -Drama Nedir?
9- Antik Dönem Draması
10- Sophokles
11- Rönesans Draması ve Shakespeare
12- Örnek metinler
13- Dramanın unsurları
14- Modern Drama ve örnek incelemeleri
15- -Düzyazı nedir?
16- -roman nedir? Romanın Tarihçesi?
17- -Romanda Olay Örgüsü
18- -Romanda Karakter
19- -Romanda yer ve zaman
20- -Romanda konu

Dersin öğrenme çıktıları
1- Edebiyat Biliminin tanımını ve içeriğini bilmek.
2- Şiir, Tiyatro ve Roman gibi Edebiyat Türlerinin Bilmek
3- Şiir dilini ve sanatlarını bilmek
4- Tiyatro tarihini ve temel terimler konusunda bilgi sahibi olmak
5- -Düzyazı ve Roman türü konusunda kavramları bilmek.
6- -Farklı Edebiyat türlerinin karşılaştırmalı analizini yapabilmek.
7- -Eleştirel düşünme becerisini geliştirmek.
8- Eleştirel bakış açısı ve analiz becerisi kazanmak.
9- Lisans programında okutulacak edebiyat derslerine hazırlamak.
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 2 4 8
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 9 1 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     137
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 30
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   50

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fields of Vision, Ward, D, Fiorina, R. Longman Ltd. Northon Anthology of Literatüre Volume I. and Volume II. Cleanth Brooks and Robert Penn Warren: Understanding Poetry, Rinehart, 1976.
Yardımcı Kaynaklar Abrams. M. H. A Glossary of Literary Terms. 6th Edition. Fort Worth: Harcourt, 1992. Alison, Booth, and Kelley J. Mays. The Norton Introduction to Literature. 10th edition. W.W. Norton and Company, 2010. Brooks and Warren, Understanding Poetry, NY: Holt..., 1976. Damrosch, Leopold. et al. Adventures In English Literature. Harcourt Brace Jovanovich Publishers, 1980. Gardner, Helen, The New Oxford Book of English Verse 1250 – 1950 , New York and London: 1972. Ayrıca dijital kaynaklar: pdf kitapar, makaleler, youtube üzerinden belgesel, video, film ve ders kayıtları ek kaynak olarak kullanılmaktadır

Ders ile ilgili dosyalar
İndir   
İndir