Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YEM TEKNOLOJİSİ |
İkinci düzey |
ZT 527 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
SELMA BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Selma Büyükkıllıç Beyzi
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Yem işleme ve saklama teknolojilerinin öğrenilmesi
|
Dersin tanımı
|
Yem işleme ve saklama teknolojilerinin öğrenilmesi
|
1- |
Yemler
|
2- |
Yemlerin Besin değerleri ve işlemenin etkileri
|
3- |
Yemlerin Besin değerlerine ve sindirilebilirlik üzerine işlemenin etkileri
|
4- |
Dane yemlere uygulanan işlemler
|
5- |
Kuru işlemler
|
6- |
Kırma, ezme, öğütme
|
7- |
Isıl işlemler
|
8- |
Peletleme, Ektrüde etme
|
9- |
Mikronize etme, flake, haşlama
|
10- |
Sulu yemlere uygulanan işlemler
|
11- |
Silaj yapımı
|
12- |
Haylaj yapımı
|
13- |
Balyalama
|
14- |
Streç yapma
|
15- |
Değerlendirme
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yemlerin besin içeriklerinin bilinmesi
|
2- |
İşlemenin yemlerin besin içeriklerine etkileri
|
3- |
İşlemenin yemlerin sindirim düzeyi üzerine etkileri
|
4- |
Yem işleme tekniklerini tanıma
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hayvan besleme ve yemlerin tanınması
|
|
2- |
Hayvan ihtiyaçlarının bilinmesi
|
|
3- |
Hayvan genetik kaynaklarının tanımlanması
|
|
4- |
Hayvancılıkta planlamanın yapılması
|
|
5- |
Hayvan yetiştirme tekniklerinin bilinmesi
|
|
6- |
Barınak planlama
|
|
7- |
Konvansiyonel ve organik hayvancılıkta yeterli bilginin edinilmesi
|
|
8- |
Hayvancılık yatırımları
|
|
9- |
Hayvancılık ekonomisi
|
|
10- |
Hayvansal ürünlerin değerlendirilmesi
|
|
11- |
Hayvancılık projelerinin yapılması ve yürütülmesi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
15
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
6
|
48
|
Ödevler
|
8
|
6
|
48
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Feed science
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnternet kaynakaları
|
|