Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > GENEL MEYVECİLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL MEYVECİLİK Birinci düzey BB305 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERCAN YILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERCAN YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik + Uygulama
Dersin amacı Dersin amacı meyvecilik konusunda öğrencilere temel bilgileri vermektir.Bu amaçla meyve türlerinin biyolojik, fizyolojik, ekonomik ve ekolojik özellikleri ana konu olarak verilmektedir.
Dersin tanımı Bu derste öğrenciler genel meyvecilik konusunda bilgilendirilecektir.

Dersin içeriği
1- Meyve türlerinin sınıflandırılması
2- Meyve türlerinin ekonomiye katkısı
3- Meyve türlerinin biyolojik özellikleri(çiçek biyolojisi, tozlanma, tozlanma ajanları)
4- Meyve türlerinin biyolojik özellikleri(fertilizasyon, sterility, compatibility)
5- Meyve türlerinin ekolojik özellikleri(ışık, sıcaklık, nem)
6- Meyve türlerinin ekolojik özellikleri(donlar)
7- Meyve türlerinin ekolojik özellikleri(toprak özellikleri) Vize sınavı
8- Meyve türlerinin fizyolojik özellikleri(periyodizite, dinlenme)
9- Meyve türlerinin fizyolojik özellikleri(meyve dökümleri)
10- Meyve türlerinin pomolojik özellikleri
11- Bahçe tesisi
12- Bahçe yönetimi
13- Fidancılık
14- Meyvecilikte uygulanan yeni teknikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Meyvecilik konusunda elde edilen genel bilgileri çiftçilere aktarabilmelidir.
2- Meyveciliğin ülke ekonomisindeki önemini belirten meyve türlerinin kapladığı alan, ihracattaki payları, milli gelirdeki payı, bu dalda istihdam edilen kişi sayısı, endüstride kullanımı gibi konuları öğrenmelidir.
3- Meyveciliğin kültür tarihini bilmelidir.
4- Modern meyve yetiştiriciliğinin ilkelerini bilmeli ve uygulamalıdır.
5- Bahçe tesisi ve bakımı gibi konularda edindiği bilgileri çiftçilere aktarabilmeli ve üreticilerin verimli ve kaliteli meyve yetiştirmelerine destek olmalıdır.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 4 28
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gerçekçioğlu, R., Bilgener, Ş., Soylu, A.,2008. Genel Meyvecilik, Nobel Yayın Dağıtım A.Ş
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar