Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (yüksek Lisans) > FİZYOLOJİ (BİLİMSEL HAZIRLIK)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZYOLOJİ (BİLİMSEL HAZIRLIK) İkinci düzey VFZ 000 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. EBRU ÇETİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Nazmi ÇETİN Doç.Dr.Ebru ÇETİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Nazmi ÇETİN Doç.Dr.Ebru ÇETİN
Dersin veriliş şekli Teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
Dersin amacı Öğrenciler genel fizyoloji konuları hakkında bilgi sahibi olacak.
Dersin tanımı FİZYOLOJİ (BİLİMSEL HAZIRLIK)

Dersin içeriği
1- Fizyolojiye Giriş
2- Hücre
3- Beden Sıvıları
4- Kan Fizyolojisi
5- Kan Dolaşımı
6- Sindirim Sistemi
7- Sinir Sistemi
8- Kas Sistemi
9- Solunum Sistemi
10- Boşaltım Sistemi
11- Hormonal Sistem
12- Üreme Fizyolojisi
13- Beden ve Çevre Isısı İlişkileri
14- Duyu Organları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre fizyolojisini öğrenir.
2- Kan fizyolojisini öğrenir.
3- Kas sisteminin yapı ve görevlerini öğrenir.
4- Hormonal sistem fizyolojisini öğrenir.
5- Üreme fizyolojisini öğrenir.
6- Sinir sisteminin yapı ve görevlerini, duyu organlarını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
Yardımcı Kaynaklar 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA. 3. Reece, W.O., 1997: Physiology of domestic animals. Williams and Wilkins, USA 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya 5. Yılmaz, B. (1999). Hormonlar ve üreme fizyolojisi. Feryal Matbaacılık, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar