Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci düzey BMM 711 Zorunlu 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tez bilgi formunun Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onaylanması gerekir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET ÇAĞRI SOYLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Uygulamalı ve araştırma
Dersin amacı Tez çalışmasının amacı, öğrencilerin yazacağı ve savunacağı bir tez ile Biyomedikal Mühendisliği alanındaki bilgiye özgün katkı yapmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Araştırmanın yapılması, tezin tamamlanması ve savunulması.

Dersin içeriği
1- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
2- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
3- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
4- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
5- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
6- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
7- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
8- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
9- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
10- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
11- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
12- Araştırmanın yapılması (3-4. yarıyıllar)
13- Tezin tamamlanması ve savunulması (4. yarıyıl veya 5-6. yarıyıllar)
14- Tezin tamamlanması ve savunulması (4. yarıyıl veya 5-6. yarıyıllar)
15- Tezin tamamlanması ve savunulması (4. yarıyıl veya 5-6. yarıyıllar)
16- Tezin tamamlanması ve savunulması (4. yarıyıl veya 5-6. yarıyıllar)
17- Tezin tamamlanması ve savunulması (4. yarıyıl veya 5-6. yarıyıllar)
18- Tezin tamamlanması ve savunulması (4. yarıyıl veya 5-6. yarıyıllar)
19- Tezin tamamlanması ve savunulması (4. yarıyıl veya 5-6. yarıyıllar)
20- Tezin tamamlanması ve savunulması (4. yarıyıl veya 5-6. yarıyıllar)

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir problem veya tez konusunu tanımlar ve kurgular.
2- Kaynak materyalleri belirler ve kullanır.
3- Araştırma yürütür.
4- Verileri analiz eder.
5- Savunulabilir sonuçlar geliştirir.
6- İkna edici bir tartışma yapar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 13 24 312
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 13 24 312
Toplam iş yükü     624
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez çalışması ile ilgili bilimsel makaleler ve güncel literatürler
Yardımcı Kaynaklar Tez çalışması ile ilgili temel eserler

Ders ile ilgili dosyalar