Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BÜLENT KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. BÜLENT KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Parça ve kalıp tasarımı göz önünde bulundurarak, öğrencilerin plastik kalıplama yöntemleri hakkında genel bilgi verilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Ders, bilgisayar destekli kalıp tasarımının temel prensiplerini içermektedir. Plastik parça ve buna ait kalıp setinin tasarımları tartışılarak, doğruluğu ticari bir kalıp dolum analiz yazılımı olan MoldFlow ile doğrulanacaktır.
|
1- |
Plastik kalıplama yöntemlerini tanıtımı: şişirme, kompresyon, daldırma ve ekstrüzyon kalıplama.
|
2- |
Plastik kalıplama yöntemlerini tanıtımı: Poroz, Rotasyonel, Kopük kalıplar
|
3- |
Plastik kalıplama yöntemlerini tanıtımı: Termoform, transfer kalıplar
|
4- |
Plastik enjeksiyon kalıplama, plastik malzemeler, plastik enjeksiyon tezgahları
|
5- |
Plastik enjeksiyon temelleri, plastik parça tasarımında dikkat edilmesi gereken hususlar
|
6- |
CreoElements kalıp tasarımı modülünün tanıtımı, kalıp araçları
|
7- |
Kalıp ayırma yuzeylerinin belirlenmesi ve yöntemleri
|
8- |
Ara sınav 1, proje teslimi
|
9- |
Kalıp dolum simülasyonu
|
10- |
Parça kusurları tanıtımı: çarpılma, çökme ayırma yuzeyi birleşme kusurları, kaynak çizgileri, itici izleri
|
11- |
Maçalı kalıplar ve tasarımı
|
12- |
Maçalı kalıp tasarım projesi
|
13- |
Maçalı kalıp tasarım projesi (Final Projesi)
|
14- |
Final Sınavı (Final Projesi Teslimi)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler plastik kalıplama yöntemleri hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
2- |
Plastik enjeksiyon kalıplama yöntemini ve temel elemanlarını ve fonksiyonlarını bilir.
|
3- |
Verilen plastic parçaya göre kalıp tasarımını yapabilir.
|
4- |
Öğrenciler, dolum analizi simulasyonu yapabilir, sonuçlarını yorumlar.
|
5- |
Öğrenciler dolum analizine göre parça ve kalıp tasarımıda gerekli gördükleri revizyonları yapabilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
|
|
4- |
Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
9- |
Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
|
|
10- |
Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
|
|
11- |
Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
5
|
10
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
6
|
6
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
24
|
24
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
8
|
8
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
164
|
AKTS
|
|
|
6.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gastrow Injection Molds: 130 Proven Design, Peter Unger, Hanser, 2006
|
Yardımcı Kaynaklar
|
CreoElements Mold Package User Manual , MoldFlow User Manual
|
|