Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖMER ORKUN DEMİRAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, Yrd. Doç. Dr. Esra CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğretim üyesi tarafından teorik olarak işlenecektir.
|
Dersin amacı
|
Etik kurallara bağlı olarak bilimsel bir araştırma nasıl yürütülür ve bilimsel araştırma sonuçları nasıl yazılır öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Veteriner sahada bilimsel araştırmaların nasıl planlandığı,
|
1- |
Bilimsel yazım
|
2- |
Bilimsel yazım
|
3- |
Etik kurallar
|
4- |
Etik kurallar
|
5- |
Bilimsel gözlem ve kaynak bulma
|
6- |
Bilimsel alıntı yapmanın önemi
|
7- |
SINAV
|
8- |
Bilimsel makalede önemli kısımlar
|
9- |
Grafik ilüstrasyonlar ve grafiklerle sunu
|
10- |
Bilimsel makalede referans sunumu
|
11- |
Derleme yazımı
|
12- |
Bilimsel poster hazırlama
|
13- |
İngilizce makale yazımında pratik hususlar
|
14- |
Veteriner hekimlik alanında SCI kapsamındaki dergiler ve önemi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel yazım
|
2- |
Etik kurallar
|
3- |
Bilimsel alıntı yapmanın önemi
|
4- |
Derleme yazımı
|
5- |
Bilimsel poster hazırlama
|
6- |
İngilizce makale yazımında pratik hususlar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
2
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
15
|
1
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
20
|
1
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
103
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Çev: Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK, Ankara 1996.
Seyidoğlu, Halil, 2009, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul.
Bilimsel Ma. Haz. Ve Yaz. Tekniği. E.P. Beiley, P.A. Powell, J.M. Shuttleworth Birsen Yayınevi
Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Niyazi Karasar.
Rauf Arıkan; “Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma”, Gazi Kitabevi.
Hamza AL; “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Sakarya Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|