Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarimsal Biyoteknoloji > MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ Birinci düzey TBT 301 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. OSMAN İBİŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MELİKE BAKIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Biyolojinin merkezi doğması olan DNA-RNA-Protein sıralamasında geçen tüm moleküler olayları detaylı irdelemek
Dersin tanımı DNA''nın keşfi ve öncesinde yapılan çalışmalar, DNA replikasyonu, DNA paketlenmesi, RNA''ların görevleri, biyosentezleri, transkripsiyon ünitesi ve gen kavramını, Protein sentezi dersin konusudur.

Dersin içeriği
1- Gen nedir, Transkripsiyon ünitesi birimi neden tercih edilir
2- DNA'nın yapısı: Friedrich Miescher, Phoebus Levene ve Erwin Chargaff'ın çalışmaları
3- Kalıtım materyalının keşfedilmesi: Frederıck Grıffıth, Oswald Avery , Alfred Hershey Ve Martha Chase’in deneyleri
4- DNA'nın ikili sarmal yapısı: Linus Pauling, Watson ve Crick
5- Ökaryot ve prokaryotlarda DNA replikasyonunun önemli olayları
6- Ökaryotlarda genom pakatleme ve kompleksitesi
7- Prokaryotlarda super sarmal yapı
8- DNA Replikasyonu Ve Mutasyon Nedenleri
9- DNA Delesyonu , duplikasyonu ve İlişkili Genetik Hastalıklar
10- RNA dünyası, küçük RNA'lar
11- RNA dünyası, tRNA, rRNA ve mRNA'lar
12- RNA'ların kimyasal yapıları
13- Transkripsiyon
14- Translasyon
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- DNA'nın kalıtım materyali olarak keşfi
2- DNA yapısının ve replikasyonunun bilinmesi
3- Mutasyon ve onarım mekanizmaları
4- Gen ve transrkipsiyon ünitesi kavramı
5- RNA fonksiyonları
6- Küçük RNA'lar (mRNA, siRNA,snoRNA, snRNA ...)
7- mRNA sentezi
8- Protein sentezinde
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
2- Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
3- Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
4- Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
5- Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
6- Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
7- Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
8- Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
9- Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
10- Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
11- Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
12- Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
13- İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 14 28
Ödevler 2 14 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar