Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MURAT MUŞTU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MURAT MUŞTU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün (yüz yüze)
|
Dersin amacı
|
Farklı takımlara ait böceklerin toplanma tekniklerinin, laboratuvara getirilişinin, iğnelenme ve preparasyon işlemlerinin ve muhafazasının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Böceklerin toplanması, preparasyonu ve muhafazası hakkında bilgiler vermek
|
1- |
Böcek toplamanın önemi ve entomoloji bilimine katkısı
|
2- |
Böcekler nereden, ne zaman ve nasıl toplanmalıdır?
|
3- |
Böcek toplamada kullanılan malzemelerin tanıtılması
|
4- |
Böcek toplama yöntemleri
|
5- |
Böcek toplama yöntemleri
|
6- |
Böcek toplama yöntemleri
|
7- |
Böcek toplama yöntemleri
|
8- |
Bazı böcek toplama alet ve ekipmanının hazırlanması
|
9- |
Böceklerin iğnelenmesinde ve muhafaza edilmesinde kullanılan malzeme ve metotlar
|
10- |
Laboratuar koşullarında böceklerin kültüre alınması
|
11- |
Laboratuar koşullarında biyolojilerinin izlenmesi
|
12- |
Böcek preparasyonlarının yapılması ve larva saklama ortamları
|
13- |
Toplanan böceklerin teşhise hazırlanması, böceklerin ve hastalıklı bitki örneklerinin teşhise gönderilmesi
|
14- |
Böceklerin etiketlenmesi, koleksiyon dolaplarına yerleştirilmesi ve korunma yöntemleri
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenci Böceklerin toplanmasında kullanılan örnekleme yöntemleri bilir
|
2- |
Toplanan örneklerin arazide nasıl korunacağı ve laboratuvara getirileceğini bilir
|
3- |
Toplanan örneklerin teşhise hazır hale getirilmesini bilir
|
4- |
Toplanan örneklerin muhafazasını bilir
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
48
|
48
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
48
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çanakçıoğlu, T., 1993. Böceklerin Toplanma-Preparasyon Muhafaza ve Teşhisi, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayını, 616s.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|