Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > SU GETİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SU GETİRME Birinci düzey ÇM 309 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans öğrencileri
Eğitimin dili TURKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. HAMDİ MIHÇIOKUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ MIHÇIOKUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Haftada iki saat teorik anlatım ve problemlerin çözümü.
Dersin amacı Nüfus ve su ihtiyacı hesap yöntemleri, su kaynaklarının planlanması, isale hatları, hazneler, su dağıtım şebekeleri hakkında bilgi ve tasarım esaslarının verilmesi ve uygulamaları.
Dersin tanımı İhtiyaç olan yerleşim yerlerine uygun su kaynaklarının seçilerek, taşınması depolanması ve bu süreçlerin kuramsal hesaplanması bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik ders.

Dersin içeriği
1- İçmesuyu kaynaklarına genel bakış-1
2- İçmesuyu kaynaklarına genel bakış-2
3- Nüfus tahmini hesap yöntemleri
4- Su ihtiyacı hesap yöntemleri-1
5- Su ihtiyacı hesap yöntemleri-2
6- Nehir ve göllerden su alma yapıları-1
7- Nehir ve göllerden su alma yapıları-2
8- Nehir ve göllerden su alma yapıları-3
9- Menbalar. Kuyular-1
10- Menbalar. Kuyular-2
11- Menbalar. Kuyular-3
12- İsale Hatları-1
13- İsale Hatları-2
14- İsale Hatları-3
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Su temini sistemlerinin temel elemanlarını kavrayabilecek.
2- Su kalite parametrelerinin temel bileşenlerini kavrayabilecek.
3- Derleme, iletim ve dağıtım gibi su temini sistemlerinin elemanlarını planlama ve projelendirme becerisi kazanacak.
4- Dersi alan öğrencilerin su kaynaklarının planlanması yönelik bilgi sahibi olacaktır.
5- Su dağıtım şebekeleri sistemlerini uygulamaya yönelik bilgi sahibi olacaktır.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 15 15
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
Yardımcı Kaynaklar - Türkdoğan, F., İ., Yetilmezsoy K., Su Getirme ve Kanalizasyon Uygulamaları, Su Vakfı Yayınları, 2004. - Su Getirme ve kullanılmıs suları uzaklastırma esasları, Y. MUSLU,

Ders ile ilgili dosyalar