Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > EVRİM ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EVRİM ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENME Üçüncü düzey İFE 617 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin evrim konusu hakkında bilgi sahibi olmaları ve evrim öğretimi konusunda kendilerini geliştirmeleridir.
Dersin tanımı Bu ders öğrencilerin evrim konusu hakkında bilgi sahibi olmalarını ve evrim öğretimi konusunda kendilerini geliştirmelerini sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Bazı tanımlar: Evrim,mutasyon,doğal seleksiyon, varyasyon,mutasyon,poliploidi (allo-oto poliploidi)
2- Hayatın başlangıcı ile ilgili görüşler:Abiyogenez ve Biyogenez Görüşleri, Panspermia Görüşü ,Ototrof Görüşü, Heterotrof Görüşü ,Yaratılış Görüşü
3- Evrim Üzerine Düşünceler: 1. Lamarck(1744-1829)’ın Evrim Görüşü2. Darwin(1809-1882)’in Evrim Görüşü 3. Wallace(1823-1913)’nin Evrim Görüşü4. Mendel (1822-1884)5. Huxley (1825-1895)6. Ernst Mayr (1904-2005)7. Herbert Spencer (1820-1903)
4- Evrim Teorileri:Katastrofizm (kıyamet kuramı),Lamarkizim,Darwinizm,Modern sentetik teori,Diğer teoriler.
5- Evrimi destekleyen kanıtlar:1. Paleontolojik (Fosil) kanıtlar2. Embriyolojik kanıtlar 3. Biyokimya ve Fizyoloji kanıtları4. Morfolojiden elde edilen kanıtlar5. Sistematikten elde edilen kanıtlar 6. Evcilleştirme yolu ile elde edilen kanıtlar 7. Parazit Enfeksiyonları kanıtları 8. Organizmaların coğrafik dağılımından elde edilen kanıtlar 9. Sitoloji ve Genetikten elde edilen kanıtlar
6- Türleşme modelleri: Allopatrik türleşme,Simpatrik türleşme,Parapatrik türleşme.
7- Akıllı tasarımcılar ve evrime getirdikleri eleştiriler.
8- Yaratılış teorisi İlahi kaynakların (Kuran-ı Kerim) yaratılışa bakışı.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: Evrim teorisinin tarihsel gelişimini tartışabilecek
2- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: Evrim teorilerinin her birini açıklayabilecek.
3- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: Adaptasyon, varyasyon, göç ve mutasyonun evrime nasıl yardım edeceğini özetleyebilecek
4- Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: Evrim öğretimi ile ilgili alternatif öğretim yöntemleri ile yürütülecek ders planları hazırlayababilecek
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 4 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesinin ders notları
Yardımcı Kaynaklar Dersi alan öğrencilerin makale araştırmaları

Ders ile ilgili dosyalar