Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EVRİM ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENME |
Birinci düzey |
İFE 617 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AHMET ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin evrim konusu hakkında bilgi sahibi olmaları ve evrim öğretimi konusunda kendilerini geliştirmeleridir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrencilerin evrim konusu hakkında bilgi sahibi olmalarını ve evrim öğretimi konusunda kendilerini geliştirmelerini sağlayan bir derstir.
|
1- |
Bazı tanımlar: Evrim,mutasyon,doğal seleksiyon, varyasyon,mutasyon,poliploidi (allo-oto poliploidi)
|
2- |
Hayatın başlangıcı ile ilgili görüşler:Abiyogenez ve Biyogenez Görüşleri, Panspermia Görüşü ,Ototrof Görüşü, Heterotrof Görüşü ,Yaratılış Görüşü
|
3- |
Evrim Üzerine Düşünceler: 1. Lamarck(1744-1829)’ın Evrim Görüşü2. Darwin(1809-1882)’in Evrim Görüşü
3. Wallace(1823-1913)’nin Evrim Görüşü4. Mendel (1822-1884)5. Huxley (1825-1895)6. Ernst Mayr (1904-2005)7. Herbert Spencer (1820-1903)
|
4- |
Evrim Teorileri:Katastrofizm (kıyamet kuramı),Lamarkizim,Darwinizm,Modern sentetik teori,Diğer teoriler.
|
5- |
Evrimi destekleyen kanıtlar:1. Paleontolojik (Fosil) kanıtlar2. Embriyolojik kanıtlar
3. Biyokimya ve Fizyoloji kanıtları4. Morfolojiden elde edilen kanıtlar5. Sistematikten elde edilen kanıtlar 6. Evcilleştirme yolu ile elde edilen kanıtlar 7. Parazit Enfeksiyonları kanıtları
8. Organizmaların coğrafik dağılımından elde edilen kanıtlar 9. Sitoloji ve Genetikten elde edilen kanıtlar
|
6- |
Türleşme modelleri: Allopatrik türleşme,Simpatrik türleşme,Parapatrik türleşme.
|
7- |
Akıllı tasarımcılar ve evrime getirdikleri eleştiriler.
|
8- |
Yaratılış teorisi İlahi kaynakların (Kuran-ı Kerim) yaratılışa bakışı.
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
Evrim teorisinin tarihsel gelişimini tartışabilecek
|
2- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
Evrim teorilerinin her birini açıklayabilecek.
|
3- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
Adaptasyon, varyasyon, göç ve mutasyonun evrime nasıl yardım edeceğini özetleyebilecek
|
4- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
Evrim öğretimi ile ilgili alternatif öğretim yöntemleri ile yürütülecek ders planları hazırlayababilecek
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
|
|
2- |
Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
|
|
3- |
Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
|
|
4- |
Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
5- |
Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
6- |
Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
|
|
7- |
Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
8- |
Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
9- |
Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
|
|
10- |
Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
|
|
11- |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
4
|
3
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
4
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
5
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dersi alan öğrencilerin makale araştırmaları
|
|