Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EVRİM ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENME |
Birinci düzey |
İFE 617 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AHMET ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin evrim konusu hakkında bilgi sahibi olmaları ve evrim öğretimi konusunda kendilerini geliştirmeleridir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrencilerin evrim konusu hakkında bilgi sahibi olmalarını ve evrim öğretimi konusunda kendilerini geliştirmelerini sağlayan bir derstir.
|
1- |
Bazı tanımlar: Evrim,mutasyon,doğal seleksiyon, varyasyon,mutasyon,poliploidi (allo-oto poliploidi)
|
2- |
Hayatın başlangıcı ile ilgili görüşler:Abiyogenez ve Biyogenez Görüşleri, Panspermia Görüşü ,Ototrof Görüşü, Heterotrof Görüşü ,Yaratılış Görüşü
|
3- |
Evrim Üzerine Düşünceler: 1. Lamarck(1744-1829)’ın Evrim Görüşü2. Darwin(1809-1882)’in Evrim Görüşü
3. Wallace(1823-1913)’nin Evrim Görüşü4. Mendel (1822-1884)5. Huxley (1825-1895)6. Ernst Mayr (1904-2005)7. Herbert Spencer (1820-1903)
|
4- |
Evrim Teorileri:Katastrofizm (kıyamet kuramı),Lamarkizim,Darwinizm,Modern sentetik teori,Diğer teoriler.
|
5- |
Evrimi destekleyen kanıtlar:1. Paleontolojik (Fosil) kanıtlar2. Embriyolojik kanıtlar
3. Biyokimya ve Fizyoloji kanıtları4. Morfolojiden elde edilen kanıtlar5. Sistematikten elde edilen kanıtlar 6. Evcilleştirme yolu ile elde edilen kanıtlar 7. Parazit Enfeksiyonları kanıtları
8. Organizmaların coğrafik dağılımından elde edilen kanıtlar 9. Sitoloji ve Genetikten elde edilen kanıtlar
|
6- |
Türleşme modelleri: Allopatrik türleşme,Simpatrik türleşme,Parapatrik türleşme.
|
7- |
Akıllı tasarımcılar ve evrime getirdikleri eleştiriler.
|
8- |
Yaratılış teorisi İlahi kaynakların (Kuran-ı Kerim) yaratılışa bakışı.
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
Evrim teorisinin tarihsel gelişimini tartışabilecek
|
2- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
Evrim teorilerinin her birini açıklayabilecek.
|
3- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
Adaptasyon, varyasyon, göç ve mutasyonun evrime nasıl yardım edeceğini özetleyebilecek
|
4- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
Evrim öğretimi ile ilgili alternatif öğretim yöntemleri ile yürütülecek ders planları hazırlayababilecek
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
4
|
3
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
4
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
5
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim üyesinin ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dersi alan öğrencilerin makale araştırmaları
|
|