Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELEBİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze sözlü sunum
|
Dersin amacı
|
Öğrenciler bu derste bilim, bilimsel yöntem araştırma, değişken ve ölçme gibi kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri anlayacaklardır. İlgili terimleri doğru olarak kullanacaklardır. Eğitim alanında geçerlik ve güvenilirlik derecesi yüksek ölçmelerin nasıl yapılacağını öğreneceklerdir. Öğrenciler konularına uygun örnekleme yapabilecekler. Öğrenciler araştırma problemini ve alt problemleri yazabilecekler ve hipotezlere uygun istatistiksel analiz yöntemini seçebileceklerdir.
|
Dersin tanımı
|
Bilim, bilimsel yöntem ve araştırma vb. temel kavramlar, Araştırmada problem bulma ve ifade etme, Hipotez yazma, Literatür tarama teknikleri Araştırma modelleri ve veri toplama teknikleri
|
1- |
Transformations in knowledge, science and historical process
|
2- |
Knowledge, science and research concept
|
3- |
Different paradigms in understanding social reality: Positivism and post-positivism
|
4- |
Ways of obtaining information and causality in science
|
5- |
Science and scientist, the classification of scientific research
|
6- |
Identifying and Defining the Problem in Researches
|
7- |
Basic Concepts: Balance, Purpose, Importance, Delusion, Limitations, Definitions, Variables, Research Ethics
|
8- |
Midterm exam
|
9- |
Sampling Methods
|
10- |
Data types, Data Collection and Data Collection Tools
|
11- |
Reliability, Validity and Item Analysis in Data Collection Tools
|
12- |
Data Analysis and Research Patterns
|
13- |
Interpretation of Data and Conclusion, Preparing Suggestions
|
14- |
final examination
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
2- |
Bilimsel araştırmanın önemini ifade eder.
|
3- |
Bilimsel araştırma önerisi hazırlama basamaklarını açıklar.
|
4- |
Bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini uygular.
|
5- |
Alanyazın ve kaynak tarama çalışması yapar.
|
6- |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kavrar.
|
7- |
Araştırma türlerine uygun veri toplama kaynaklarını açıklar.
|
8- |
Bilimsel araştırmalarda probleme uygun çözümleme yöntemlerini uygular.
|
9- |
İstatistik ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
10- |
Bilimsel araştırma önerisi raporu hazırlar
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
71
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
30
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ocak, G. (Editör). Pegem Yay. Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ş. Büyüköztürk, E. K. Çakmak, Ö. E. Akgün, Ş. Karadeniz, F. Demirel. Pegem Yay. Ankara.
Sosyal Bilimlerde Araştırma – Yöntem, Teknik ve İlkeler, A. Balcı. Pegem Yay. Ankara.
Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, M. Tekin (Editör). Pegem Yay. Ankara.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri, A. Tanrıöğen. Anı Yayınları. Ankara.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri, R. Y. Kıncal. Nobel Yay. Ankara.
Bilimsel Araştırma Yöntemi, N. Karasar. Nobel Yay. Ankara.
Araştırmalarda Rapor Hazırlama, N. Karasar. Nobel Yay. Ankara.
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, A. Aziz. Nobel Yay. Ankara.
Araştırma Yöntem ve Teknikleri, R. Arıkan. Nobel Yay. Ankara.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri, İ. Daşdemir. Nobel Yay. Ankara.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri, D. Ekiz. Anı Yayınları. Ankara.
Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, K. Özdamar. Kaan Kitabevi, Eskişehir.
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Kahn, J. V. (Ed. O. Köksal) Eğitim Yay. Konya.
SPSS-AMOS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Y. Karagöz, Nobel Yay.
Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (Ed.) M. Metin. Pegem Yay. Ankara.
|
|