Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Periodontoloji (doktora) > YABANCI DİLLER -I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİLLER -I Üçüncü düzey ODY 131 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili iNGİLİZCE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli UZAKTAN EĞİTİM
Dersin amacı Bu kurs öğrencilere Temel Seviyede İngilizcenin Gramer Yapılarını vermeyi hedeflemektedir. Böylece öğrenciler İngilizce’de okuyup yazabilecekler ve başkalarıyla iletişimde bulunurken daha rahat ve güvenli olabileceklerdir. Dört Temel Becerinin eşit oranda geliştirilmesi de Dersin hedeflerinden biridir.
Dersin tanımı A- Temel seviyede gramer konularını öğretmek ve öğrencilerin bunları doğal bir ortamda kullanmalarını sağlamak, B- Öğrencileri Hedef Dildeki yazılı metinleri okuyup bunlardan sonuç çıkarabilecek bir seviyeye getirmek, C- Temel Seviyede de olsa öğrencilerde temel bir dil bilinci geliştirmek, D- Öğrencileri, öğrendikleri yeni yapı ve kelimeleri yeni ortam ve durumlara uyarlamaları konusunda onları teşvik etmek, E- Öğrencileri Temel Seviyede de olsa kendilerini özellikle ikili iletişimde rahat ve güvenle ifade edebilecekleri bir seviyeye getirmek, F- Öğrencilere Temel Seviyede de olsa kendi alanlarıyla ilgili metinleri takip edebilecek, bunları anlayabilecek ve yorumlayabilecek bir temel bilgi ve beceri kazandırmak, G- Dört beceriyi eşit seviyede geliştirmeye çalışmak.

Dersin içeriği
1- is, are am ,countries, natonalities, numbers
2- Present continuous tense, time exressions, What time is it?
3- What do you do? Singular and plural nouns, possesive adjectives,
4- This that,colours, Where can you buy a painkiller?
5- Simle Present, How often do you get up early?
6- ordinal numbers, days, dates, at, in, on,could you help me?
7- Subject, object, adjective pronouns
8- imperatives, What would you like?
9- There is , there are countable uncontable nous
10- how many brothers have you got?
11- bored - boring
12- very, too, enough
13- Adjectives, superlatives
14- Adjectives, superlatives irregular adjectives
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel seviyede gramer konularını öğretmek ve öğrencilerin bunları doğal bir ortamda kullanmalarını sağlamak,
2- Temel Seviyede de olsa öğrencilerde temel bir dil bilinci geliştirmek,
3- Öğrencileri, öğrendikleri yeni yapı ve kelimeleri yeni ortam ve durumlara uyarlamaları konusunda onları teşvik etmek,
4- Öğrencileri Temel Seviyede de olsa kendilerini özellikle ikili iletişimde rahat ve güvenle ifade edebilecekleri bir seviyeye getirmek,
5- Öğrencilere Temel Seviyede de olsa kendi alanlarıyla ilgili metinleri takip edebilecek, bunları anlayabilecek ve yorumlayabilecek bir temel bilgi ve beceri kazandırmak,
6- Dört beceriyi eşit seviyede geliştirmeye çalışmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2- Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5- Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6- Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8- Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11- Genel etik kurallarına uygun davranır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Milestone coursebook, Gökhan Ulutürk,Mehmet Emin Gökşen, Nazım Şanlı
Yardımcı Kaynaklar Coursegrammar Back Up: A New Concept, AyDil, ÖZKAN

Ders ile ilgili dosyalar