Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İMMUNOLOJİK YÖNTEMLER |
Birinci düzey |
TLT 295 |
Zorunlu |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÇAĞMAN TAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ DR. ÇAĞMAN TAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin temel immunolojik kavramlar ve testler konusunda bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır
|
Dersin tanımı
|
İmmunoloji ile ilgili genel ve temel bilgiler, Antijen Antikor birleşmesi özelliklerini gösteren testler, hemagglütinasyon testleri,kantitatif, işaretlenmiş immünokimyasal ölçümler,kemilüminesansa dayalı immunokimyasal yöntemler,akım sitometri yöntemi,allerji testleri
|
1- |
İmmunoloji ile ilgili genel ve temel bilgiler:Antijen, Antikor nedir?
|
2- |
İmmunoloji ile ilgili genel ve temel bilgiler:Doğal, Humoral, Hücresel bağışık yanıt
|
3- |
Aşırı duyarlılık reaksiyonları
|
4- |
Antijen Antikor birleşmesinin özelliklerini gösteren testler
|
5- |
Hemagglütinasyon testleri
|
6- |
Kantitatif, işaretlenmiş immünokimyasal ölçümler
|
7- |
Kantitatif, işaretlenmiş immünokimyasal ölçümler
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Kemilüminesansa Dayalı İmmunokimyasal Yöntemler
|
10- |
Kemilüminesansa Dayalı İmmunokimyasal Yöntemler
|
11- |
Akım sitometri yöntemi
|
12- |
Allerji testleri
|
13- |
Allerji testleri
|
14- |
Genel tekrar
|
15- |
FİNAL SINAVLARI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Doğal immün sistemin savunma mekanizmalarını bilir ve bunları tanımlar.
|
2- |
Antijen Antikor birleşmesi özelliklerini gösteren testler hakkında bilgi sahibi olur
|
3- |
ELISA uygulama yöntemlerini açıklar.
|
4- |
Western Blot uygulama alanlarını tanımlar.
|
5- |
Western Blot yöntemi sırasında bloklama basamağını açıklar ve uygular.
|
6- |
Flow sitometrinin uygulama alanlarını tanımlar.
|
7- |
T yardımcı hücrelerin fonksiyonlarını ve yüzey belirteçlerini tanımlar.
|
8- |
Flow sitometri ile farklı hücre tiplerini analiz eder ve ayırt eder.
|
9- |
HLA doku tiplendirme laboratuvarında kullanılan cihazları tanımlar.
|
10- |
MHC genlerinin yapısını ve kromozomal lokalizasyonunu tanımlar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
|
4- |
Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
|
|
5- |
Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
|
|
7- |
Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
|
|
8- |
Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
|
|
9- |
Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
|
|
10- |
Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
|
|
11- |
Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1)Medical Microbiology. Patrick R.Murray, Ken S.Rosenthal, Micheal A.Pfaller., Mosby, Elsevier.2)Ders sunumları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Temel Mikrobiyoloji ve Bağışıklık Bilimi. Prof.Dr.Hakkı Bilgehan, Barış Yayınları
|
|