Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > SÜT ÜRÜNLERİ HİJYEN VE MUAYENE METOTLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÜT ÜRÜNLERİ HİJYEN VE MUAYENE METOTLARI Birinci düzey KVBH 512 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türçe
Koordinatör PROF. DR. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Süt ürünlerinin fiziksel, kimyasal ve duyusal özelliklerini vurgulamak ve hijyenik standartlara uygunluklarını belirlemek amacıyla kullanılan yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, sütün hijyen ve muayene metotları ve özellikleri ile hijyen kalitesinin belirlenmesi amacıyla kullanılan yöntemler ile ilgili bilgi veren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Süt ve süt ürünlerinden örnek alma yöntemleri
2- Süt ve süt ürünlerinden örnek alma yöntemleri
3- Sütün asitliği, tazelik kontrolü
4- Sütün asitliği, tazelik kontrolü
5- Kuru madde, özgül ağırlık, yağ miktarı belirtilmesi
6- Kuru madde, özgül ağırlık, yağ miktarı belirtilmesi
7- Kuru madde, özgül ağırlık, yağ miktarı belirtilmesi
8- Antibiyotik, karbonat, hidrojen peroksit aranması
9- Antibiyotik, karbonat, hidrojen peroksit aranması
10- Mastitis testi
11- Süte yapılan su katma ve yağını alma gibi hilelerin belirlenmesi
12- Süte yapılan su katma ve yağını alma gibi hilelerin belirlenmesi
13- Tahmini mikrobiyolojik kalite için redüksiyon testlerinde kullanılan analiz yöntemleri
14- Tahmini mikrobiyolojik kalite için redüksiyon testlerinde kullanılan analiz yöntemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Süt ve süt ürünlerinde hijyenik kalitenin belirlenmesi
2- Süt ve süt ürünlerinde fiziksel, kimyasal ve duyusal özelliklerin belirlenmesi
3- Süt ve süt ürünlerinin kalite parametreleri
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar O. Cenap Tekinşen, K. Kaan Tekinşen. (2005). Süt ve Süt Ürünleri. Selçuk Üniv. Basımevi, Konya.

Ders ile ilgili dosyalar