Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.y.l.) > SÜT ÜRÜNLERİ HİJYEN VE MUAYENE METOTLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÜT ÜRÜNLERİ HİJYEN VE MUAYENE METOTLARI İkinci düzey KVBH 512 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türçe
Koordinatör PROF. DR. AYLİN KASIMOĞLU DOĞRU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Süt ürünlerinin fiziksel, kimyasal ve duyusal özelliklerini vurgulamak ve hijyenik standartlara uygunluklarını belirlemek amacıyla kullanılan yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, sütün hijyen ve muayene metotları ve özellikleri ile hijyen kalitesinin belirlenmesi amacıyla kullanılan yöntemler ile ilgili bilgi veren bir derstir.

Dersin içeriği
1- Süt ve süt ürünlerinden örnek alma yöntemleri
2- Süt ve süt ürünlerinden örnek alma yöntemleri
3- Sütün asitliği, tazelik kontrolü
4- Sütün asitliği, tazelik kontrolü
5- Kuru madde, özgül ağırlık, yağ miktarı belirtilmesi
6- Kuru madde, özgül ağırlık, yağ miktarı belirtilmesi
7- Kuru madde, özgül ağırlık, yağ miktarı belirtilmesi
8- Antibiyotik, karbonat, hidrojen peroksit aranması
9- Antibiyotik, karbonat, hidrojen peroksit aranması
10- Mastitis testi
11- Süte yapılan su katma ve yağını alma gibi hilelerin belirlenmesi
12- Süte yapılan su katma ve yağını alma gibi hilelerin belirlenmesi
13- Tahmini mikrobiyolojik kalite için redüksiyon testlerinde kullanılan analiz yöntemleri
14- Tahmini mikrobiyolojik kalite için redüksiyon testlerinde kullanılan analiz yöntemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Süt ve süt ürünlerinde hijyenik kalitenin belirlenmesi
2- Süt ve süt ürünlerinde fiziksel, kimyasal ve duyusal özelliklerin belirlenmesi
3- Süt ve süt ürünlerinin kalite parametreleri
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar O. Cenap Tekinşen, K. Kaan Tekinşen. (2005). Süt ve Süt Ürünleri. Selçuk Üniv. Basımevi, Konya.

Ders ile ilgili dosyalar