Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > HENTBOL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HENTBOL Birinci düzey BSÖ126 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Mehmet Behzat TURAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Hentbolun topsuz ve topla yapılan temel tekniklerini, hücum ve savunma taktiklerini ve oyun sistemlerini uygulayabilecek becerileri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Hentbol, altısı saha içinde, biri kalede olmak üzere yedi oyuncuyla oynanan bir takım sporudur.Bu takım sporunun öğrencilere aktarılması.

Dersin içeriği
1- Hentbol branşı ile ilgili tanım ve kavramlar
2- Hentbolun tarihçesi, hentbol oyun kuralları
3- Hentbolda kullanılan pas çeşitleri,
4- Hentbolda kullanılan kale atışları,
5- Hentbolda kullanılan aldatmalar,
6- Hentbolda uygulanan hücum ve savunma taktikleri
7- Grup savunma
8- Bileşik teknik savunmalar I
9- Bileşik teknik savunmalar II
10- Teknik düzeltmesi
11- Kaleci çalışmaları
12- Dersle alakalı video maç analizi
13- Oyunlar ve maçlar
14- Genel tekrar
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hentbol branşı ile ilgili kavramları tanımlar.
2- Hentbolun topsuz ve topla yapılan temel tekniklerini uygular.
3- Hentbol oyun kurallarını açıklar ve uygular.
4- Hentbola ait hücum ve savunma taktiklerini uygular.
5- Hentbola özgü antrenman sürecini düzenler ve organize eder.
6- Hentbola özgü antrenman planını uygular.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 4 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hentbol, Yaşar Sevim (1985). Hentbolda Teknik Taktik, Yaşar Sevim (2006)
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar