Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (yüksek Lisans) > ANADOLU SELÇUKLU MİMARİSİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANADOLU SELÇUKLU MİMARİSİ II İkinci düzey ST 612 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SULTAN MURAT TOPÇU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SULTAN MURAT TOPÇU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Anadolu Selçuklu sanatı ve mimarisi ile ilgili teorik bilgilerin görsel malzeme eşliğinde öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Anadolu Selçuklu sanatı ve mimarisi ile ilgili teorik bilgilerin görsel malzeme eşliğinde öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Türk mimarisi’nin tarihsel gelişimi Anadolu Selçuklu devrine kadar özetlenecektir
2- Anadolu’nun Selçuklu dönemindeki tarihi ve tarihi coğrafyası bahsedilecektir.
3- Anadolu’nun Selçuklu devrinde sosyal ve kültürel hayat hakkında bilgi verilecektir.
4- A. Selçuklu mimarlığında kullanılan yapı malzemeleri ve elemanları anlatılacaktır.
5- Anadolu Selçuklu dönemi mimarlığında planlama hakkında bilgi verilecektir.
6- A.Selçuklu dönemi süsleme programı ve süsleme çeşitlerinden bahsedilecektir.
7- Anadolu Selçuklu mimarisi cephe düzeninden bahsedilecektir.
8- ARA SINAV.
9- Anadolu Selçuklu dönemi Vakfiyelerinden bahsedilecektir.
10- Anadolu Selçuklu devletinin diğer kültürlerle olan etkileşimi tartışılacaktır.
11- Anadolu Selçuklu dönemi çağdaş kaynaklarının irdelenmesi
12- Anadolu Selçuklu sanatında Orta Asya sanatı etkileri tartışılacak
13- Anadolu Selçuklu mimarisinde görülen yapı türleri hakkında genel bilgi verilecek.
14- Dönem boyunca işlenen derslerin değerlendirilmesi yapılarak, sorular cevaplanacak
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Anadolu Selçuklu sanatı ve mimarisi ile ilgili teorik bilgilerin görsel malzeme eşliğinde öğretilmesi amaçlanmıştır.
2- -
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 12 36
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar