Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze - görsel ve sözel sunumlu, anlatıp-gösterip-yaptırma tekniği, alıştırma yöntemi ile uygulamalı, yardımlı, ön çalışmalı, konu araştırmalı - gözlem tekniği
|
Dersin amacı
|
uzmanlık dalı artistik cimnastik dersi alan öğrencilerin, cimnastik temel eğitiminde, antrenör ve eğitimci olarak yetiştirilmesi
|
Dersin tanımı
|
kadın ve erkeklerde artistik cimnastik temel eğitimini kapsayan, ön hazırlık çalışmaları,yardım şekilleri, teorik ve uygulamalı eğitim-öğretim yöntemleri
|
1- |
Cimnastik ve artistik cimnastiğin tanımları, Dünyada ve Ülkemizde cimnastiğin Önemi, Cimnastiğin tarihçesi
|
2- |
Alet tanıtımları. Yer aleti, kulplu beygir aleti, halka aleti, atlama masası, paralel aleti, barfiks aleti, asimetrik paralel aleti, denge aleti ve Yardımcı alet tanıtımları
|
3- |
Cimnastik için iyi bir ısınma nasıl olur? Uygulama çalışmaları
|
4- |
Öne ve geriye takla çeşitleri teorik bilgisi, basamaklama çalışmaları (ön çalışmaları),yardım şekilleri ve uygulaması
|
5- |
Çember hareketi teorik bilgisi, basamaklama çalışmaları (ön çalışmaları), yardım şekilleri ve uygulaması
|
6- |
Amut takla hareketi teorik bilgisi, basamaklama çalışmaları (ön çalışmaları), yardım şekilleri ve uygulaması
|
7- |
Kartvil hareketi teorik bilgisi, basamaklamaları, yardım şekilleri ve uygulaması
Erişmek hareketi teorik bilgisi, basamaklamaları, yardım şekilleri ve uygulaması
|
8- |
Atlama masası aletinde toplu bacak, Açık bacak ve kapalı bacak turna hareketi, teorik bilgisi, basamaklamaları,yardım şekilleri ve uygulaması
|
9- |
Serbest çalışma ve konu tekrarları
|
10- |
Artistik cimnastik yarışma kuralları ve seri değerlendirme kuralları (oyun kuralları)
|
11- |
Yer aleti hareket bağlantıları ve seri çalışmaları
|
12- |
Barfiks ve asimetrik paralel aletlerinde temel hareketler bağlantılar ve seri çalışmaları
|
13- |
Paralel ve denge aletlerinde temel hareketler bağlantılar ve seri çalışmaları
|
14- |
Genel tekrarlar ve serbest çalışma
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Cimnastik tanım ve tarihçesini bilir
|
2- |
Artistik cimnastik aletlerini ve olimpik sırasını bilir
|
3- |
Artistik cimnastik değerlendirme kurallarını bilir
|
4- |
Takla çeşitlerini, ön çalışmalarını, yardım şekillerini bilir
|
5- |
Çember hareketini, ön çalışmalarını, yardım şekillerini bilir
|
6- |
Amut hareketini, ön çalışmalarını, yardım şekillerini bilir
|
7- |
Kartvil hareketini, ön çalışmalarını, yardım şekillerini bilir
|
8- |
Cimnastikte iyi bir ısınma yaptırır.
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|