Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EDEBİYAT VE KİŞİSEL GELİŞİM |
Birinci düzey |
ELIT420 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMEL AYCAN ASMA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğretim Görevlisi Emel Aycan Asma
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, edebiyat ve kişisel gelişimin tanımlarından başlayarak, kısa tarihçelerini, ortak noktalarını, bu alanlarda yazılmış olan önemli eserleri ve yazarlarını incelemek, analiz etmek ve yorumlamak, güncel hayata dair çıkarımlarda bulunmak ve insan hayatının, duygularının, davranışlarının, hayatı daha mutlu kılmanın yollarının incelenerek ulaşılabilir kılınması.
|
Dersin tanımı
|
Gerek edebiyat gerekse kişisel gelişimin tanımlarından başlayarak bu alanda yazılmış eserlerdeki fikirlerin, gerçek hayatın ve kurgu dünyasının yansımalarını, bunların güncel hayatta daha pratik anlamda üretken hale dönüştürülmesini sağlamak üzere düşünce üreten, inceleyen, analiz eden bir bakış açısıyla yeniden değerlendirilmesini hedef edinen ve bu yönde okuma, anlama, sentez oluşturmayı yöntemleri olarak belirleyen bir disiplinlerarası yorum getiren bir derstir.
|
1- |
Ders müfredatının açıklanması ve derse giriş yapılması.Kişisel gelişimin tanımlanması ve kişisel gelişim okumanızı gerektiren nedenlerin açıklanması.
|
2- |
Uzun ve mutlu bir hayat sürdürebilmek için ''''''''''''''''''''''''''''''''ikigai'''''''''''''''''''''''''''''''' Japonların uzun ve mutlu hayat sırları
|
3- |
Hayatınızı geliştirebilmeniz için üzerinde durmanız gereken unsurlar,Kişisel gelişim:günümüzün ihtiyacı.
|
4- |
Özgüveninizi nasıl inşa edebilirsiniz?
|
5- |
Hafızanızı nasıl geliştirebilirsininz?
|
6- |
Empati, anlamı ve yoksunluğu durumları
|
7- |
Kişisel disiplinin önemi
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Quantum Teorisi:Hayattan nasıl daha iyi verim alabilirsiniz?
|
10- |
Pozitif Düşüncenin Gücü
|
11- |
Affetmenin Dört Aşaması
|
12- |
Beyninizdeki Sihir
|
13- |
On Hafta İçerisinde Hayatınızı Değiştirin
|
14- |
Problemlerle yüzyüze gelme ve problem Çözme
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öncelikli olarak edebiyat ve kişisel gelişim kavramlarının bilimsel olarak tanımlarının incelenmesi.
|
2- |
Tarihsel süreçte edebiyat ve kişisel gelişim arasındaki etkileşimin gözden geçirilmesi.
|
3- |
Kişisel gelişim ve edebiyatın ortak noktalarının, zıtlıklarının incelenmesi.
|
4- |
Edebiyat ve kişisel gelişim alanlarında, aralarındaki ilişkiyi sergileyen eserlerin okunması, yorumlanması ve incelenmesi.
|
5- |
Her iki alanın da insana, insan hayatına, insanın psikolojik ve moral dünyasına yansımaları ve katkıları.
|
6- |
Kişisel gelişim ve edebiyatın günümüz insanına katkısı olabilecek pozitif veya negatif yönlerinin ve bunlardan maksimum düzeyde yararlanılmasının sağlanması.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
|
|
2- |
Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
|
|
3- |
İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
|
|
4- |
İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
|
|
5- |
Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
|
|
6- |
İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
|
|
8- |
Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
|
|
10- |
Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
11- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
|
|
12- |
Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
|
|
13- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
|
|
14- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
|
|
15- |
Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
|
|
16- |
Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
|
|
17- |
Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
|
|
18- |
Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
|
|
19- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
|
|
20- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
2
|
2
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
5
|
10
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
5
|
5
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
69
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
8 Habits Towards Leadership,Universal Prayther 2016
The Definitve Guide To Manifesting Millions, Joe Lopez,2016
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Manifesting Your Dream Life,Jozeph Lopez,2016
Kazanma Sanatı(Sen de Elmas Kadar Değerlisin, yeter ki farkında ol...),Dr.Jeanne Segal
|
|