Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uçak Gövde ve Motor Bakimi > HAVA ARACI YAPILARI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HAVA ARACI YAPILARI-I Birinci düzey UGMB 213 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT TAŞTAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ VEYSEL ERTURUN - ÖĞRETİM ÜYESİ MURAT TAŞTAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Figen Köklü
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Hava araçlarını oluşturan yapı elemanlarının tanıtılması
Dersin tanımı Hava araçlarının gövde yapıları ve genel kavramlarının anlatılması

Dersin içeriği
1- Uçuşa elverişlilik gereksinimleri
2- Uçağa etkiyen temel yükler
3- Uçak elemanlarına etkiyen yükler
4- Uçak yapısı genel kavramlar: Yapısal sınıflandırma
5- Emniyetli hasar, Emniyetli ömür, hasar toleransı
6- Bölge ve istasyon tanımlama
7- Sistem montaj gereklilikleri, boşaltma ve havalandırma gereklikleri; Yıldırımdan korunma ve statik elektrik boşaltımı
8- Ara Sınav
9- Yapısal parça birleştirme teknikleri; perçin, cıvata ile birleştirme, yapıştırma
10- Uçak gövde yapıları; kaplama malzemeleri ve şekilleri
11- Uçaklarda simetri kontrolleri
12- Uçak gövde yapıları; birincil yapılar, ikincil yapılar, takviyeler parçalar
13- Uçak gövde yapıları; kapılar
14- Uçak gövde yapıları; pencereler ve koltuklar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci Uçak yapılarına hangi uçuş durumlarında kritik yüklerin geldiğini tanımlar
2- Öğrenci Yapısal mukavemet için gereklilikleri ve yapısal sınıflandırmayı tanımlar. Emniyetli hasar, emniyetli ömür ve hasar töleransı kabullerini açıklar
3- Öğrenci bölge ve istasyon sistemlerini açıklayabilir
4- Öğrenci sistem montaj gereklilikleri, boşaltma ve havalandırma gereklikleri, Yıldırımdan korunma ve statik elektrik boşaltımı tanımlar
5- Öğrenci yapısal parça birleştirme teknikleri; perçin, cıvata ile birleştirme, yapıştırma, uçak simetri koşullarını tanımlar ve uygular
6- Öğrenci uçak gövde yapılarını tanımlar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki uygulamalarda ve örgütlerde etkin olarak yer alan, sürekli öğrenimle kendisini geliştiren, güçlü iletişim kurabilen, takım çalışması yapabilen, çok disiplinli ortamlarda görev alabilen teknik eleman yetiştirebilmek.
2- Havacılık standartları ile ilgili yeterli bilgi birikimine sahip olmak.
3- Alanındaki bakım uygulamaları için gerekli olan teknik araçları seçip ve kullanabilmek.
4- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.
5- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilmek.
6- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
7- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
8- Bilgiye erişebilmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilmek, veri tabanları, bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
9- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
10- Alanı ile ilgili şema, teknik resim vb. dökümanları anlayıp, yorumlayabilmek.
11- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak.
12- İngilizce ve Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanmak.
13- Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek.
14- Alanındaki kavram, düşünce ve matematiksel ifadeleri anlayabilmek, kullanabilmek, bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara, araştırmalara ve farklı kaynak ve ölçümlerden elde edilen sonuçlara dayalı çözüm önerileri geliştirip, uygun düzeltici eylemde bulunabilmek.
15- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
16- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilmek.
17- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
18- Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 13 2 26
Laboratuvar 13 2 26
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TTS Total Training Support Module 11.2 ve 11.3
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar