Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞİTME KAYIPLARI |
Birinci düzey |
ODY 122 |
Zorunlu |
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İRFAN KARA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İRFAN KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, normal işitme ve işitme kaybı kavramlarından yola çıkarak işitme kayıplarının sınıflandırılması ve işitme kaybına sebep olan patolojilerin öğrenilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
İşitme kaybının temel özellikleri ve işitme kaybına sebep olan patolojilere ilişkin odyolojik test sonuçlarının tartışılmasıdır.
|
1- |
Normal İşitme
|
2- |
İletim tipi işitme kayıpları: Dış kulak hastalıkları(kulak malformasyonları, dış kulak yolunu tıkayıcı cisimler, dış kulak iltihapları,dış kulak tümörleri)
|
3- |
Orta kulak hastalıkları (orta kulak iltihapları, otoskleroz,orta kulak travmaları,orta kulak tümörleri)
|
4- |
Sensörinöral tip işitme kayıpları
|
5- |
İç kulak (kohlear ve retrokohlear) hastalıkları (Gürültüye bağlı işitme kayıpları, labirentitler)
|
6- |
Ani işitme kayıpları,(meniere sendromu,presbiakuzi,ototoksisite ve ve stibülotoksisite)
|
7- |
Çocuk sağırlıkları, (akustik nörinom)
|
8- |
Temporal kemik travmaları
|
9- |
Mikst tip İK
|
10- |
Çocuklarda işitme kayıplarının etyolojik dağılımı
|
11- |
Çeşitli patolojilerin İK ile ilişkisi
|
12- |
Çeşitli patolojilerin İK ile ilişkisi (devamı)
|
13- |
Ototoksisite.
|
14- |
final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Normal işitme ve işitme kaybı kavramlarını tanımlayabilir.
|
2- |
İşitme kayıplarını sınıflandırabilir.
|
3- |
İşitme kayıplarının sebeplerini açıklayabilir.
|
4- |
İşitme kaybı sınıflandırmasını temel alarak hangi patolojilerin hangi sınıfa girdiğini bilir.
|
5- |
İşitme kaybına sebep olan temel patolojilerin odyolojik sonuçlarını bilir.
|
6- |
İşitme kaybına sebep olan temel patolojilerin odyolojik sonuçlarını bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
|
|
4- |
İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
|
|
5- |
Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
|
|
6- |
İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
7- |
İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
|
|
8- |
İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
|
|
10- |
İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
|
|
11- |
Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Odyoloji ve klinik uygulama protokolleri, Prof. Dr. Gonca SENNAROĞLU, Prof. Dr. Esra YÜCEL, Doç. Dr. Meral Didem TÜRKYILMAZ, Dr. Öğr. Üyesi Betül ÇİÇEK ÇINAR, Dr. Öğr. Üyesi Merve BATUK, 2018
|
|