Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞİTME KAYIPLARI |
Üçüncü düzey |
ODY 122 |
|
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İRFAN KARA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İRFAN KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, normal işitme ve işitme kaybı kavramlarından yola çıkarak işitme kayıplarının sınıflandırılması ve işitme kaybına sebep olan patolojilerin öğrenilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
İşitme kaybının temel özellikleri ve işitme kaybına sebep olan patolojilere ilişkin odyolojik test sonuçlarının tartışılmasıdır.
|
1- |
Normal İşitme
|
2- |
İletim tipi işitme kayıpları: Dış kulak hastalıkları(kulak malformasyonları, dış kulak yolunu tıkayıcı cisimler, dış kulak iltihapları,dış kulak tümörleri)
|
3- |
Orta kulak hastalıkları (orta kulak iltihapları, otoskleroz,orta kulak travmaları,orta kulak tümörleri)
|
4- |
Sensörinöral tip işitme kayıpları
|
5- |
İç kulak (kohlear ve retrokohlear) hastalıkları (Gürültüye bağlı işitme kayıpları, labirentitler)
|
6- |
Ani işitme kayıpları,(meniere sendromu,presbiakuzi,ototoksisite ve ve stibülotoksisite)
|
7- |
Çocuk sağırlıkları, (akustik nörinom)
|
8- |
Temporal kemik travmaları
|
9- |
Mikst tip İK
|
10- |
Çocuklarda işitme kayıplarının etyolojik dağılımı
|
11- |
Çeşitli patolojilerin İK ile ilişkisi
|
12- |
Çeşitli patolojilerin İK ile ilişkisi (devamı)
|
13- |
Ototoksisite.
|
14- |
final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Normal işitme ve işitme kaybı kavramlarını tanımlayabilir.
|
2- |
İşitme kayıplarını sınıflandırabilir.
|
3- |
İşitme kayıplarının sebeplerini açıklayabilir.
|
4- |
İşitme kaybı sınıflandırmasını temel alarak hangi patolojilerin hangi sınıfa girdiğini bilir.
|
5- |
İşitme kaybına sebep olan temel patolojilerin odyolojik sonuçlarını bilir.
|
6- |
İşitme kaybına sebep olan temel patolojilerin odyolojik sonuçlarını bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
|
|
2- |
Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
3- |
Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
|
|
5- |
Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
|
|
6- |
Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
|
|
9- |
Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
|
|
10- |
Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
|
|
11- |
Genel etik kurallarına uygun davranır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Odyoloji ve klinik uygulama protokolleri, Prof. Dr. Gonca SENNAROĞLU, Prof. Dr. Esra YÜCEL, Doç. Dr. Meral Didem TÜRKYILMAZ, Dr. Öğr. Üyesi Betül ÇİÇEK ÇINAR, Dr. Öğr. Üyesi Merve BATUK, 2018
|
|