Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > İŞİTME KAYIPLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞİTME KAYIPLARI Birinci düzey ODY 122 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İRFAN KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İRFAN KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, normal işitme ve işitme kaybı kavramlarından yola çıkarak işitme kayıplarının sınıflandırılması ve işitme kaybına sebep olan patolojilerin öğrenilmesidir.
Dersin tanımı İşitme kaybının temel özellikleri ve işitme kaybına sebep olan patolojilere ilişkin odyolojik test sonuçlarının tartışılmasıdır.

Dersin içeriği
1- Normal İşitme
2- İletim tipi işitme kayıpları: Dış kulak hastalıkları(kulak malformasyonları, dış kulak yolunu tıkayıcı cisimler, dış kulak iltihapları,dış kulak tümörleri)
3- Orta kulak hastalıkları (orta kulak iltihapları, otoskleroz,orta kulak travmaları,orta kulak tümörleri)
4- Sensörinöral tip işitme kayıpları
5- İç kulak (kohlear ve retrokohlear) hastalıkları (Gürültüye bağlı işitme kayıpları, labirentitler)
6- Ani işitme kayıpları,(meniere sendromu,presbiakuzi,ototoksisite ve ve stibülotoksisite)
7- Çocuk sağırlıkları, (akustik nörinom)
8- Temporal kemik travmaları
9- Mikst tip İK
10- Çocuklarda işitme kayıplarının etyolojik dağılımı
11- Çeşitli patolojilerin İK ile ilişkisi
12- Çeşitli patolojilerin İK ile ilişkisi (devamı)
13- Ototoksisite.
14- final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Normal işitme ve işitme kaybı kavramlarını tanımlayabilir.
2- İşitme kayıplarını sınıflandırabilir.
3- İşitme kayıplarının sebeplerini açıklayabilir.
4- İşitme kaybı sınıflandırmasını temel alarak hangi patolojilerin hangi sınıfa girdiğini bilir.
5- İşitme kaybına sebep olan temel patolojilerin odyolojik sonuçlarını bilir.
6- İşitme kaybına sebep olan temel patolojilerin odyolojik sonuçlarını bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Odyoloji ve klinik uygulama protokolleri, Prof. Dr. Gonca SENNAROĞLU, Prof. Dr. Esra YÜCEL, Doç. Dr. Meral Didem TÜRKYILMAZ, Dr. Öğr. Üyesi Betül ÇİÇEK ÇINAR, Dr. Öğr. Üyesi Merve BATUK, 2018

Ders ile ilgili dosyalar