Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Maliye > MICROECONOMICS I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MICROECONOMICS I Birinci düzey C-İKT207 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri İKT.101 İktisada Giriş I veya İKT.103Introduction to Economics I
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ERHAN MUĞALOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FAİK BİLGİLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik, yüz yüze anlatım
Dersin amacı Bu ders, öğrencilere mikro ekonomi dersini tanıtmakta, piyasalar üzerinde durmakta, fiyat sistemi, rekabetçi-aksak rekabet piyasalarında fiyat ve kaynak dağılımı üzerinde durmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, tüketim ve üretim davranışını kapsamaktadır ve belirli kısıtlar veri iken hanehalkının fayda maksimizasyonu, firmaların ise kar maksimizasyonunu nasıl sağladıklarını açıklamaktadır.

Dersin içeriği
1- Arz ve Talep: Bireysel talep fonksiyonu, talep eğrisi, piyasa talebi, talep ve talep miktarının değişmesi
2- Arz ve Talep: Bireysel arz fonksiyonu, arz eğrisi, piyasa arzı, arz ve arz miktarının değişmesi
3- Arz ve Talep Esneklikleri: Eğim ve Esneklik, Fiyat Esnekliği, Esneklik ve Toplam Harcama
4- Arz ve Talep Esneklikleri: Gelir Esnekliği, Çapraz Fiyat Esnekliği ve Arzın Fiyat Esnekliği
5- Tüketici Davranışları-Kardinal Fayda Teorisi: Fayda Kavramlarının Anlaşılması, Tüketici Dengesi ve Eş Marjinal İlkesi
6- Tüketici Davranışları-Kardinal Fayda Teorisi: Tüketici Fazlası ve Değer Paradoksu
7- Tüketici Davranışları-Farksızlık Eğrileri Teorisi: Tüketici tercihleri, Farksızlık Eğrileri ve Özellikleri
8- Vize Sınavı
9- Tüketici Davranışları-Farksızlık Eğrileri Teorisi: Marjinal İkame Haddi, Tipik Olmayan Farksızlık Eğrileri, Bütçe Doğrusu ve Tüketici Dengesi
10- Farksızlık Eğrileri Teorisi-Tüketici Dengesinin Değişmesi: Talep fonksiyonu, Malın fiyatının değişmesi, Gelirin Değişmesi
11- Farksızlık Eğrileri Teorisi-Tüketici Dengesinin Değişmesi: Diğer Malların Fiyatlarındaki Değişme, Tercihlerde ki Değişme
12- Farksızlık Eğrileri Teorisi -Tüketici Dengesinin Değişmesi: İkame ve Gelir Etkileri: Hicks Yaklaşımı
13- Farksızlık Eğrileri Teorisi -Tüketici Dengesinin Değişmesi: İkame ve Gelir Etkileri: Slutsky Yaklaşımı
14- Kısa Dönem Üretim Fonksiyonu
15- Uzun Dönem Üretim Fonksiyonu
16- Dönem Sonu Sınavı
17- Dönem Sonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kısıt Altında Hane halkı ve Firma Davranışlarını anlatır.
2- Eğim ve Esneklik Kavramlarının İleri Düzeyde Analiz eder.
3- Farksızlık Eğrileri ve Bütçe Doğrusu Konularını anlatır.
4- Tüketici Fayda Maksimizasyon Davranışları Kardinal ve Ordinal Fayda Yaklaşımlarıyla çözümler.
5- Firma Davranışları, Toplam, Ortalama ve Marjinal Ürün Kavramları ve Üretimin Üç Bölgesini analiz eder.
6- Firma Davranışlarını Kısa-Uzun Dönem Bağlamında çözümler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2- Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4- Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5- Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6- Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7- Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8- Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9- Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10- Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11- İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12- Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Ünsal, Erdal; Mikro İktisat, 4. Baskı, ;İmaj yayıncılık, Ankara 2012.
Yardımcı Kaynaklar -Lipsey, G. R., P. N. Courant, D. D. Purvis, P. O. Steiner, Microeconomics,10th edition, Harper Collins College Publishers, New York, 1993. - Fredric C. Menz, John Mutti, Study Guide to Accompany, Lipsey, Courant, Purvis, Steiner; Microeconomics, 10th edition, Harper Collins, College Publishers, New York, 1993.

Ders ile ilgili dosyalar