Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YOĞUN İNGİLİZCE II |
Birinci düzey |
REH102 |
|
2 |
14.00 |
14.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
İngilizce.
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEYNEP KAYHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Zeynep KAYHAN, Öğr. Gör. Ayşe YILDIZ.
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından görevlendirilen Öğretim Görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin İngilizce’nin dört temel becerilerini Intermediate düzeyde kullanmalarını sağlama.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenciler kendilerini dört temel dil yeteneğini karmaşık cümleler kullanarak ifade ederler.
|
1- |
Geçmişte yapılmış artık yapılmayan eylemleri anlatmak için kullanılan yapılar; karşılaştırmada kullanıl yapılar. Kelime Odağı: Gibi anlamında kullanılan yapılar. Kelime türetme: isimden sıfat yapmak.
|
2- |
New York''''un eski hali konulu makale. Yazı konusu: fikirleri düzenleme. Kablosuz interneti olmayan Kasaba konulu bir video.
|
3- |
Filden isim yapılan yapılar. Yakın geçmiş zaman ve sürekli bitmiş zaman. Kelime odağı: Seyahat problemleri.
|
4- |
Turizm konulu makale. Sorunlarla başa çıkma. Video: Sorular ve cevaplar.
|
5- |
Edilgen çatı; Tanımlıklar ve niceleyiciler. Kelime odağı: Alışveriş. Kelime türetme: Bileşik sıfatlar.
|
6- |
İki farklı alışveriş yöntemi konulu makale. Video: Anlaşma yapmak.
|
7- |
2. tip Şart cümlecikleri ve tanımlayıcı ilgi cümlecikleri. Kelime odağı: take (almak). Yaralanma hakkında konuşmak. Video: Bir astronot neyin hayalini kurar?
|
8- |
Başka bir gezegende yaşam konulu makale. Dayanıklılık eylemleri konulu iki hikaye. Yazı konusu: Kişisel bir email.
|
9- |
Dolaylı anlatım yapısı ve filleri. Kelime odağı: İletişim teknolojileri. Yazı odağı: fikirleri ilintileme.
|
10- |
Video: Dudaklarımı okuyabilir misiniz? Telefon konuşmasında kullanılan yapılar. Nazik ricalar.
|
11- |
3. tip Şart cümlecikleri. Yardımcı fillerde geçmiş zaman yapıları (yapmış olmalıydı ve yapmış olabilir). Kelime Türetme: önekler (in, un, im) Kelime odağı: gitmek fiili.
|
12- |
Soyutlanmış Kabileler konulu makale. Karar yapıları. Özür dileme ve özrü kabul etmede kullanılan yapılar.
|
13- |
Arktik gezilerle ilgili bir kitabın incelenmesi. Yazı becerisi: yazılan metnin kontrol edilmesi.
|
14- |
Konuşma Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fiil zamanlarını anlama ve kullanma: Öğrenciler Sürekli bitmiş ve yakın geçmiş zamanda eylemleri, deyimleri ve rutinleri etkili ve doğru bir şekilde kullanabileceklerdir.
|
2- |
Modal (yardımcı fiil) ve Şart cümleciklerini kullanarak Fikirlerini ifade etme: Öğrenciler, modal fiillerde geçmiş zaman ifadeleri ve şart cümleciklerinin çeşitlerini kullanarak günlük konularla ilgili daha ayrıntılı konuşmalar yapabileceklerdir.
|
3- |
Kelime bilgisi ve Kelime türetme becelerilerini geliştirme: Öğrenciler, kelime oluşturma teknikleri (ön ekler, sıfat-isim tamlamaları ve bağlayıcı kelimeler) üzerinde çalışarak hem yazılı hem de sözlü İngilizce ifadelerinde netlik ve tutarlılığı artıracak şekilde kelime dağarcıklarını genişletecektir.
|
4- |
Remi ve gayri resmi tonda yazma becelerini geliştirme: Öğrenciler, resmi e-postalar, blog yazıları gibi çeşitli formatlarda, ton, amaç ve hedef kitleye dikkat ederek kişisel ve profesyonel yazılı iletişimde yetkin hale geleceklerdir.
|
5- |
Bağlam içinde Dinleme ve Konuşma becerilerini geliştirme: Öğrenciler, videolar, diyaloglar ve konuşma sınavları aracılığıyla dinlediğini anlama ve konuşma akıcılıklarını artıracak ve kültürel kimlik, ekonomik meseleler ve yaşam tarzı seçimleri gibi konularda tartışmalara katılabilecektir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
|
|
2- |
Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
|
|
3- |
Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
|
|
4- |
Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
|
|
5- |
Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
|
|
8- |
Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
|
|
10- |
Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
11- |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
|
12- |
Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
|
|
13- |
Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
|
15- |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
12
|
144
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
10
|
50
|
Ödevler
|
5
|
14
|
70
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
8
|
8
|
64
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Ara sınavlar
|
3
|
1
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
3
|
5
|
15
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
362
|
AKTS
|
|
|
14.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
8
|
40
|
Ödev
|
5
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Life Intermediate.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Life Intermediate Çalışma Kitanı
|
|